تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری

با توجه به نبود آمارهای اقتصادی قابل توجه در تقویم اقتصادی امروز، بازار فرصتی یافته تا وضعیت روند قیمت را تا پایان هفته بررسی نماید و امروز اخبار چندانی در بازار منتشر نخواهد شد و از آنجاییکه فردا بازارهای ایالات متحده نیز در تعطیلات بسر می برند، عمده توجه ایندکس دلار آمریکا (DXY) به سطح حمایت ۸۷٫۱۵ متمرکز شده است.

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم این هفته تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۸۷٫۱۵ تثبیت شده است در موج ۵ به سوی سطح ۸۹٫۰۴ افزایش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح مقاومت ۸۷٫۱۵۵ تایید کرده است.

در نمودار پایین مشاهده می کنید که سطح مقاومت قیمت در نزدیکی سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی از موج افزایشی (۳) یا موج C وجود داشت که هفته گذشته با قدرت شکسته شد و این موج افزایشی از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز شده است.

هر دو این موج یعنی موجهای (۳) و موج C از توانایی خوبی برای افزایش ایندکس به سوی سطح ۹۱٫۶۲۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردارند.

همانطور که در نمودار پایین می بینیم مقاومت اولیه ایندکس فعلا بر روی سطح ۸۹٫۰۴۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تشکیل است و شکسته شدن این سطح نشانه ای بر تقویت طولانی مدت شاخص دلار امریکا دارد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۸۷٫۱۵۵ که هم اکنون تبدیل به یک حمایت جدی شده است می تواند به کاهش قیمت تا سطح ۸۶٫۲۰ منجر شود که این سطح همانطور که در نمودار پایین مشخص است مماس با خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۸۹٫۶۲۴ (بالاترین سطح روز ۴ مارس ۲۰۰۹ به این سو) می باشد.

با این حال هنوز هم احتمال ادامه سیگنال افزایش ایندکس به سطح ۸۹٫۰۴۸ وجود دارد و شکست سطح مقاومت مشخص شده در محدوده خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می تواند در میان مدت (طی ۱ الی ۲ ماه) احتمال دستیابی به نزدیکی هدف ۹۱٫۶۲ را محقق کند.

در نمودار پایین بررسی تکنیکال نمودار ایندکس دلار آمریکا مشخص می کند که انرژی لازم برای یک حرکت بزرگ به سوی سطح ۸۹٫۰۴ هر روز بیشتر می شود. لذا بررسی رفتار قیمت در روزهای آینده حایز اهمیت خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار