تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن امروز احتمال اینکه قیمت به سوی سطح ۶۷۵۹ دلار/تن افزایش یابد وجود دارد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۷۷ تایید کرده است.

در تمودار پایین سطح مقاومت نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۶۷۵۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر آنهم شکسته شود موجب صعود قیمت به سطح ۶۸۲۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به پایین سطح حمایت ۶۶۷۷ منجر به کاهش به سطح ۶۶۲۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد.

به همین خاطر برای امروز به نظر می رسد که خریداران کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت جهانی مس همچنان به سوی نرخهای بالا یعنی سطوح ۶۷۵۹ و حتی ۶۸۲۶ کشیده می شود.

نتیجه ساده آن، افزایش قیمت جهانی مس خواهد بود و این بار خریداران وارد صحنه خواهند شد. بنابراین با توجه به ملاحظات تکنیکال امروز همچنان روند حرکت مس را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت افزایشی نیز تا سطوح ۶۷۵۹ و ۶۸۲۶ ادامه داشته باشد که این اهداف در نمودار پایین دیده می شود.

همانطور که میدانیم بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در قیمت ۶۷۵۹ دلار/تن می باشد و در صورت عبور از سطح مقاومتی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی احتمال لمس سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی نیز مفروض خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار پایین پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۲۰۴۶ دلار/تن را تاچ کند و در صورتیکه این سطح شکسته شود منجر به سقوط قیمت به سطح ۲۰۲۹ خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، حرکت پنج موجی قیمت جهانی آلومینیم که از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) شروع شده تا حدودی تکمیل شده است زیرا براساس طول موج اول یعنی موج a قیمت آلومینیم دو بار تلاش کرد که به بالای سطح مقاومت اصلی ۲۰۷۵ برسد اما موفق نشد.

این سطح مقاومت همانگونه که در چارت پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است و هر چند که این چرخه از امواج الیوت هنوز به اتمام نرسیده است اما حداقل احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی نرخهای پایین وجود دارد.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۲۰۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گرفته است که موقتا مانع از اصلاح بیشتر قیمت به سوی سطح ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردیده است.

در حرکت افزایشی با توجه به اینکه قیمت هنوز در درون کانال افزایشی است، تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۷۵ باعث افزایش تا سطح ۲۱۰۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهد شد. در هر صورت برای امروز پیشنهاد می کنیم بیشتر دقت کنید و احتمال نزول قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت ۲۰۴۶ دلار/تن را در دستور کار داشته باشید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم