تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

هر چند از روز جمعه با اعلام آمار اشتغال آمریکا ، یورو در مقابل دلار مقداری تقویت شده است اما این مسئله بیشتر به واسطه تضعیف دلار است و فی الواقع اخبار اقتصادی اروپا همچنان نا امید کننده است.

وضعیت اقتصادی اروپا جالب نیست و به نظر می رسد که دورانی از رکود در راه نباشد بلکه آغاز شده باشد و در چنین اوضاعی ادامه برنامه های انبساطی بانک مرکزی اروپا امری لازم الاجرا می نماید و بالطبع در بلند مدت اوضاع یورو مناسب نخواهد بود. اقتصاد اروپا هنوز با مشکل جدّی Deflation (تورم منفی) مواجه است و برای امروز فرصت خوبی را برای فروشندگان یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۲۵۰۵ ، ۱٫۲۵۱۰ و ۱٫۲۵۲۵ فراهم خواهد آورد.

در این زوج ارز حتی با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت قیمت در سطح ۱٫۲۵۰۰ خریداران شانس چندانی برای ادامه روند صعودی یورو ندارند و به باور ما حرکت افزایشی یورو همچنان موقتی است و در صورت بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۱٫۲۵۰۰ تنها می تواند فرصتهای جدیدی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱٫۲۳۵۸ (پایین ترین سطح هفته گذشته) فراهم آورد.

سفارشات فروش امروز یورو به ترتیب در سطوح نزدیکی ۱٫۲۵۰۵- ۱٫۲۵۱۰ و پس از آن در سطح ۱٫۲۵۲۵ قرار دارند و خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته در نزدیکی ۱٫۲۵۰۵ ،۱٫۲۵۱۰ و ۱٫۲۵۲۵ همچنان به عنوان سدّ مقاومت مستحکم یورو می باشند.

برخی از سفارشات خرید امروز یورو نیز به ترتیب در ۱٫۲۴۳۰ ، ۱٫۲۴۲۵ ، ۱٫۲۴۱۰ و ۱٫۲۴۰۰ وجود دارند و اگر قیمت از این سطوح حمایت عبور کند، می بایست منتظر کاهش به ۱٫۲۳۵۸ و در میان مدت به انتظار کاهش تا سطح ۱٫۲۰۴۲ (پایین ترین سطح ماه جولای ۲۰۱۲) باشیم.

بر خلاف زوج یورو – دلار آمریکا که پس از آمار اشتغال آمریکا در روندی افزایشی قرار گرفت، جفت ارز دلار – ین ژاپن به پایین سطح ۱۱۴٫۰۰ رسید و انتظار داریم که در میان مدت، حرکت این زوج در روندی صعودی ادامه یابد اما برای این کار در هفته جاری می بایست قیمت در بالای سطح حمایت ۱۱۲٫۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۰۰٫۸۱ به ۱۱۵٫۶۰) تثبیت شود.

در این صورت، می توان به استمرار صعود تا نرخهای ۱۱۴٫۶۰ و در ادامه، ۱۱۵٫۰۰ و ۱۱۵٫۵۰ امیدوار بود و برای امروز در حرکت نزولی، سطوح حمایت قیمت نرخهای ۱۱۳٫۷۰ و ۱۱۳٫۶۵ و سپس ۱۱۳٫۵۰ و نهایتاً در سطح ۱۱۳٫۴۰ (پایین ترین سطح روز چهارشنبه) قرار گرفته اند که اتفاقا سفارشات خرید نیز در حول و حوش ۱۱۳٫۷۰ تا ۱۱۳٫۴۰ وجود دارند. سفارشات فروش امروز این جفت ارز نیز به ترتیب در ۱۱۴٫۶۰ ، ۱۱۴٫۷۵ ، ۱۱۴٫۸۰ و ۱۱۵٫۰۰ قرار دارند. در نمودار پایین نقاط پیوت های مهم جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن مشخص شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز اکنون برای امروز باید در تدارک زمینه هایی برای خرید به ترتیب در سطوح ۱۴۲٫۱۰ ، ۱۴۲٫۰۰ ،۱۴۱٫۷۰ و ۱۴۱٫۶۵ باشیم و همچنین امروز در سطوح بالا یعنی به ترتیب سطوح مقاومت ۱۴۳٫۰۰ ، ۱۴۳٫۲۰ ، ۱۴۳٫۳۰ ، ۱۴۳٫۴۰ و ۱۴۳٫۵۰ می توان اقدام به فروش یورو در مقابل ین ژاپن کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن