تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است امروز در صورتیکه بتواند با قدرت به پایین سطح ۱۱۴۹ کاهش یابد می تواند دوباره سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) را لمس کند.

برای اینکه از شکست سطح ۱۱۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به پایین سطح ۱۱۴۵ برسد. حرکت قیمت همچنان در جهت کاهش قیمت است زیرا قیمت از موج افزایشی a خارج شده است و هم اکنون در موج نزولی b قرار داریم.

از اکنون نه تنها، امیدی به ادامه افزایش اونس طلا از سطح ۱۱۳۱ وجود ندارد، بلکه، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در طی ماههای آینده احتمال کاهش اونس طلا به سوی ۹۰۰ و ۸۰۰ دلار بسیار قوت گرفته است که این سطوح پایین ترین نرخهای سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ می باشند.

از این رو هر چند اونس طلا پس از رسیدن به سطح ۱۱۷۹ سعی در حفظ قدرت کاذب خود کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که عموماً حاکی از کاهش اونس طلا است، گمان می رود امروز شکسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۴۵ بتواند دوباره هدف ۱۱۳۱ را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی، سطح مقاومت قیمت امروز در نرخ ۱۱۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و تنها به شرط شکست این سطح می توان انتظار تکمیل موج b در سطح ۱۱۴۹ و بازگشت قیمت به نرخ ۱۱۷۰ یا حتی ۱۱۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را داشته باشیم و این موضوع را موج c در نمودار پایین نشان می دهد.

برای امروز توصیه می شود که دقت لازم را به عمل آورد و در این نرخ ۱۱۴۹ می توان از پوزیشن فروش خارج شد و هنگام سقوط قیمت به پایین ۱۱۴۵ بار دیگر وارد پوزیشن فروش گردید.

نوسانات امروز بازار جهانی اونس طلا بی تردید تحت تاثیر حرکات بازارهای سهام، بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی، رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است و امروز بازار آمریکا تعطیل است.

صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز همچنان فروشنده طلا است و امروز کل موجودی ذخایر طلا آن به ۷۲۵٫۳۶ تن رسید که پایین ترین ذخایر طلا در ۶ ساله اخیر می باشد.

از آنجایی که تقاضای خرید فیزیکی طلا نیز در چین نیز کاهش یافته و این موضوع را می توان از اختلاف قیمت داخل طلا چین با قیمت جهانی که بین ۱ تا ۲ دلار است متوجه شد، انتظار داریم با شکسته شدن سطح ۱۱۴۵ حرکت نزولی به ۱۱۳۱ ادامه یابد.

بنابراین برای امروز در صورت ادامه حرکت کاهشی، فروشندگان در سطوح پایین ۱۱۴۵ وارد بازار خواهند شد و خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۱۱۶۱ وارد می شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا