تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مجدد سطح ۷۵٫۸۴ دلار/بشکه را لمس کند و این هدف را بررسی امواج الیوت و گسترش الگوی مثلث تایید کرده است.

حرکت نزولی شدیدی که دیروز شاهد آن بودیم بیانگر از سرگیری ادامه روند نزولی قیمت نفت خام می باشد که از روز ۱۷ اکتبر در درون الگوی مثلث در نوسان بوده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت، این الگو از پنج موج ساخته شده است که موج پنجم یعنی موج v در حال کاهش به سوی ضلع پایینی خط روند الگوی مثلث می باشد و قیمت نفت در این مسیر هدفی در حدود سطح ۷۴ را نشانه گرفته است که البته هدف واقع بینانه و اولین هدف نزولی ما سطح ۷۵٫۸۴ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نفت خام نیز بر روی نرخ ۷۸ تشکیل شده است و از آنجاییکه اخبار قابل توجهی در جهت صعودی نفت وجود ندارد، کماکان بر این باوریم که حرکت قیمت در روندی نزولی ادامه خواهد یافت.

عواملی چون جهش تولیدات نفت شیل آمریکا و تحت کنترل قرار گرفتن منابع نفتی لیبی توسط دولت این کشور باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد و از سوی دیگر همانطور که می دانیم با افزایش قیمت دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی، خریداری کالاهایی همچون نفت با دلار برای مصرف کنندگان سخت تر می شود که همین موضوع نیز قیمت نفت را تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داد.

بنابراین می توان انتظار داشت فروشندگان نفت دوباره وارد بازار شده اند و هم اکنون حرکت اصلی از آن فروشندگان نفت است، از یک طرف فشار عرضه نفت در حوزه اقیانوس اطلس و از سوی دیگر از آنجاییکه کشورهای عضو اوپک هنوز به طور منسجم درباره کاهش سطح تولیدات نفت به توافق نرسیده اند به همین خاطر انتظار می رود فشارهای نزولی بر نفت خام ادامه یابد و قیمت آن به سطح ۷۵٫۸۴ و حتی ۷۴ دلار/بشکه سقوط کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

 نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن انتظار داریم که قیمت آن امروز به سطح ۸۰٫۱۵ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را شکست سطح حمایت ۸۲٫۸۷ تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شکل گرفته است.

براساس تحلیل سطوح فیبوناچی هدف نزولی بعدی بر روی ۷۷٫۷۰ قرار دارد که قبلا بدان اشاره کردیم و برای امروز هدف اولیه ما سقوط قیمت به سطح ۸۰٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی کوچک c) می باشد.

در نمودار پایین می بینیم که این موج سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) شروع شده است.

از این رو هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش نفت برنت است، در این مسیر، اهداف نزولی سطوح ۸۰٫۱۵ و در ادامه سطح ۷۷٫۷۰ (سطح ۱۰۰ درصدی) و ۶۸٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) است.

بنابراین با توجه به استمرار روند نزولی، به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش بوجود آمده و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای پایین ۸۲٫۸۷ همچنان اقدام به ورود پوزیشن فروش نفت برنت کنیم و در نتیجه، فضای زیادی برای کاهش قیمت نفت برنت به سطوح ۸۰٫۱۵ و ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت