تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تغییرات قیمتی اونس طلا در طی چند روز گذشته بین دو سطح حمایتی ۱۳۸۹ و مقاومتی ۱۴۱۶ محدود شده و الگوی مثلث کوچکی شکل گرفته است که انتظار داریم بزودی از این الگو خارج شود. از این رو با عبور قیمت از هر یک از سطوح بالایی یا پایینی ، احتمال شروع روند جدید افزایش خواهد یافت.

در چارت پایین مشخص است که حرکت افزایشی قیمت که از سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح ۱۶ آوریل ) شروع شده در قالب سه موج A , B , C شکل گرفته و کاهش اخیر از سطح ۱۴۲۱ به ۱۳۸۴ مقدمه ی یک حرکت پنج موجی می باشد.

نقطه مناسب برای ورود به بازار در لحظه شکسته شدن یکی از ضلع بالایی یا پایینی مثلث است. این بدان معنا است که در صورت شکسته شدن ۱۳۸۹ انتظار سقوط بیشتر تا سطوح ۱۳۸۴و در ادامه ۱۳۶۵ وجود دارد اما اگر از بالا به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۴۱۶ شکسته شود، انتظار صعود تا سطح ۱۴۳۵ را می توان داشت. از این رو می بایست منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۳۸۹ یا ۱۴۱۶ بود تا جهت کوتاه مدت قیمت مشخص گردد.

از منظر تحلیل بنیادی نیز از آنجایی که هند نهادهای تعیین شده و مراکز معاملاتی را مشمول پرداخت ۸ درصد مالیات واردات طلا کرده است این خبر همچنان قیمت اونس طلا را زیر سطح ۱۴۰۰ تحت فشارهای نزولی قرار داده است و همانطور که اشاره کردیم چنانکه قیمت از سطح ۱۳۸۹ عبور کند، اهداف بعدی نزول ، نرخهای ۱۳۸۴ و ۱۳۶۵ خواهند بود.

در هر صورت یک مسئله بدیهی است و آن اینکه امروز یا نهایت فردا مطمئنا قیمت جهانی اونس طلا از این الگوی که در در نمودار زیر مشخص است خارج خواهد شد.   با هم منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته خواهند شد ۱۳۸۹ یا ۱۴۱۶ ؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا