تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در بازار بورس فلزات لندن انتظار می رود روند خنثی قیمت جهانی مس امروز مابین نرخهای ۶۶۵۵ تا ۶۶۹۰ دلار/تن ادامه یابد و پس از شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار پایین مشخص است که این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ اکتبر) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۶۶۹۰ با قدرت عبور کند می تواند تا حدود سطح ۶۷۲۴ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و این در حالی است که اگر قیمت به زیر سطح ۶۶۵۵ برسد زمینه ساز کاهش قیمت به سوی سطح ۶۶۱۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد تا افزایش. در تقویم اقتصادی امروز، اخبار چندانی منتشر نخواهد شد و بدین جهت انتظار داریم حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا یکی از سطوح ۶۶۵۵ یا ۶۶۹۰ با قدرت شکسته شود.

در حال حاضر، با سقوط قیمت به نرخهای پایین در سطح ۶۶۵۵ فرصتهایی برای فروش و با صعود قیمت به بالای نرخهای ۶۶۹۰ دلار/تن زمینه را برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم می آورد.

جدای از این رفتار خنثی قیمت جهانی مس نباید فراموش کرد که این فلز همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند. با توجه به نبود شاخص اقتصادی مهم در معاملات امروز سرنوشت بازار بورس فلزات لندن را وضعیت بورسهای بین الملل و ارزش دلار آمریکا روشن می کند.

بنابراین در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت جهانی مس در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۲۰۲۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود حمایت بعدی یعنی سطح ۲۰۰۰ کاهش یابد.

این دو سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی قرار گرفته اند که این موج افزایشی از سطح ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) شروع شده است.

چرخه موج افزایشی قیمت که از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) ایجاد شده تکمیل گردیده است و از سوی دیگر می بینیم که قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین خط روند تونل افزایشی کاهش یافته که این خود نشاندهنده وارونگی این چرخه از امواج الیوت است.

در حرکت افزایشی تنها در صورتیکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۰۴۶ برسد می تواند نشانه ای در جهت از سرگیری روند افزایشی قیمت به سوی سطح ۲۰۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) باشد.

در واقع، با توجه به حاکم بودن روند نزولی آلومینیم آلیاژی ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم و بدین ترتیب، در صورت کاهش قیمت به پایین سطح ۲۰۲۹ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۰۰ خواهد بود.

چنانکه در گزارش امروز اشاره شد، با شکسته شدن خط روند پایینی کانال کاهشی که روز گذشته صورت گرفت- احتمال ادامه حرکت نزولی قیمت تا سطح ۲۰۲۹ و سپس ۲۰۰۰ دلار/تن وجود دارد و اکنون تمرکز ما استمرار حرکت نزولی است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم