تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

یورو امروز تا بدین لحظه دقیقا تا ۱٫۲۳۹۰ پایین آمد ولی آنرا هنوز به پایین نشکسته است و از نظر تکنیکال برای یورو تا زمانی که سطح ۱٫۲۵۱۰ و سپس ۱٫۲۵۲۵ شکسته نشده نمی توان روند تضعیف یورو را تمام شده دانست ، هر چند که حتی اگر این سطوح از بالا شکسته شوند تنها موجب اصلاح جزئی می شود و روند بلند مدت همچنان کاهشی است.

از نظر تحلیل تکنیکی این امواج اصلاحی تنها بطور موقت توانسته که یورو را قوی کند و در نزدیکی خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته دوام چندانی نداشته است. بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که یورو حداقل ازین سطح مقاومت ۱٫۲۵۱۰ قوی تر نشود.

هنوز مسائل به نفع یورو نیست و احتمال سقوط مجدد یورو به سطح ۱٫۲۳۵۸ وجود دارد که این سطح پایین ترین نرخ سال ۲۰۱۴ می باشد. یورو هنوز نتوانست از سد ۱٫۲۳۵۰ بگذرد و گویا فعلا قصد ندارد محدوده ۱٫۲۳۵۰ را بشکند اما هرچه قیمت یورو بالای این سطح بماند فقط فنر کاهش قیمت فشرده تر می شود و به ناگاه به پایین سطح ۱٫۲۳۵۰ خواهد رسید.

هرگونه حرکت صعودی نیز با مقاومتهایی در نرخهای ۱٫۲۴۹۲ تا ۱٫۲۵۰۹مواجه خواهد بود و برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۲۴۷۵ ، ۱٫۲۴۸۰ ، ۱٫۲۵۰۰ ، ۱٫۲۵۰۵ ، ۱٫۲۵۱۰ و ۱٫۲۵۲۵ وجود دارند و تا آنجا که خبر می رسد، بین قیمتهای ۱٫۲۴۷۵ تا ۱٫۲۵۱۰ اکثر معامله گران تمایل به معاملات فروش یورو دارند.

برای امروز نیز با توجه به سفارشات خریدی که در سطوح ۱٫۲۳۸۰ ، ۱٫۲۳۷۰ و سدّ ۱٫۲۳۵۰ وجود دارد تمایل اندکی هم می بینیم که تا پایین سطح ۱٫۲۳۵۰ پایین برود ولی در نهایت کاهش به زیر ۱.۲۳۵۰ محتمل تر است. در زوج ارز یورو – دلار نیز همچنان منطقه ۱٫۲۳۸۰ تا ۱٫۲۳۵۰ حمایت و منطقه ۱٫۲۴۷۵ تا ۱٫۲۵۱۰ مقاومت قیمت یورو می باشد.

از منظر تحلیل فاندامنتال، در کل در حال حاضر مسئله تنها سرعت سیاستهای انبساطی پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) می باشد و نه انجام یا عدم انجام آن و سوالاتی از این قبیل، این مواضع از سوی بازارها به معنی استمرار سیاستهای انبساطی و انجام بیشتر اقدامات QE از سوی بانک مرکزی اروپا تلقی شد و به همین خاطر اوضاع یورو همچنان جالب نیست و هر چند ممکن است بازگشتهای تکنیکی را شاهد باشیم اما در کل روند یورو همچنان نزولی است.

مسئله مهم دیگر صعود ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به بالاترین سطح ۷ ساله گذشته می باشد و امروز قیمت این زوج ارز با رسیدن به منطقه ۱۱۶ فاصله خود را با سطح ۱۲۰ بسیار کم کرده است. امروز اظهارات مقامات ژاپن مشخص نمود که طرح شینزو آبه (نخست وزیر ژاپن) برای اجرای افزایش مالیات بر فروش ممکن است که به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی به تاخیر بیافتد که این خبر منجر به صعود قابل توجه قیمت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن گردیده است.

چند روز گذشته که در همین ستون صحبت صعود این جفت ارز می کردیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست. برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱۱۴٫۶۰ تا ۱۱۴٫۲۰ قرار دارند و برخی از سفارشات فروش نیز در حوالی سطح ۱۱۶٫۱۰ تا ۱۱۶٫۲۰ وجود دارند و ممکن است از نزدیکی این منطقه مقداری به اصلاح قیمت به سطوح پایین بیانجامد تا سفارشات خرید مجدد وارد بازار شوند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز استراتژی معاملاتی ما در مورد این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته بخوبی عمل کرد و با اصلاح قیمت به نرخهای پایین فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در نرخ شکل گرفت و امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۴۲٫۶۰ و ۱۴۲٫۵۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۴۴٫۰۰ ، ۱۴۴٫۲۰ و ۱۴۴٫۳۰ قرار دارند. با این حال همانطور که در نمودار پایین مشخص است اگر قیمت جفت ارز یورو – ین ژاپن قادر به صعود به بالای سطح ۱۴۴٫۳۰ باشد، انتظار می رود تا سطح ۱۴۵ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – ین ژاپن

یوروین