تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در آستانه ی سقوط به سطح ۷۵٫۸۴ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۴ نوامبر) قرار دارد و برای این کار حتما می بایست از سطح حمایت جزئی ۷۶٫۴۲ عبور کند تا سریعا هدف ۷۵٫۸۴ تحقق یابد و این سناریوی نزولی را همانطور که روز گذشته گفتیم بررسی امواج الیوت و گسترش مثلث نشان داده است.

ما هم اکنون در آخرین موج نزولی آغاز شده از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) قرار داریم که این موج نزولی همانطور که در نمودار پایین می بینیم از روز ۱۶ اکتبر و در درون الگوی گسترش یافته مثلثی شکل شروع شده است.

در نمودار پاین به وضوح مشخص است که این موج نزولی در قالب پنج موج صورت گرفته که در مجموع یک الگوی گسترش مثلثی را تشکیل داده است و موج آخر یعنی موج v به احتمال زیاد در اطراف سطح ۷۴ به کف خواهد رسید که این منطقه بر روی خط روند پایینی الگوی مثلث قرار دارد با این حال هدف اولیه را باید در سطح ۷۵٫۸۴ در نظر گرفت که به محض شکست سطح ۷۶٫۴۲ تا این سطح کاهش خواهد یافت.

به باور ما موج اصلاحی که دیروز از سطح ۷۶٫۴۲ شروع شده بود به نظر می رسد که تکمیل شده است و موج نزولی v از هم اکنون آغاز شده است و حرکت نزولی پر قدرتی را به همراه خواهد داشت.

به باور ما معامله گران به دنبال هر دلیلی هستند که بتوانند باز هم به فروش نفت اقدام کنند و این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش نفت را دنبال می کند و معامله گران با ادامه فروش نفت قیمت را به سوی سطح ۷۵٫۸۴ دلار/بشکه و حتی پایین تر هدایت می کنند و روند کلی حرکت همچنان نزولی است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۸۰٫۱۵ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به سقوط قیمت تا محدوده ۷۸٫۶۶ و ۷۷٫۷۰ می شود.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی اصلاحی می باشد که از سطح ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) تشکیل شده است و این سطح حمایت موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح ۷۸٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) شده است.

به اعتقاد ما این موج بخش کوچکی از موج بزرگتر C می باشد که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده و این موج براحتی توانسته که به پایین سطح ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برسد و به خاطر همین این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۷۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) سقوط کند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد. با این حال هم اکنون احتمال سقوط تا نرخ ۷۸٫۶۶ و در ادامه تا سطح ۷۷٫۷۰ وجود دارد. همچنان باید در انتظار یک سقوط جدی برای نفت برنت باشیم.

بنابراین روند حرکت اصلاحی در کوتاه مدت بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۸۰٫۱۵ و ۸۲٫۸۷ قرار دارد، اما آهنگ حرکت نفت برنت دریای شمال همچنان نزولی و با هدفهای ۷۸٫۶۶ و ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت