تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح مقاومت ۶۷۲۴ دلار/تن را لمس کند و اگر بتواند از این سطح عبور کند تا حدود سطح ۶۷۶۷ افزایش می یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) تشکیل شده است.

در نمودار پایین مشخص است که قیمت جهانی مس در موج افزایشی c شکل گرفته که در این موج قادر است به سوی سطح ۶۷۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد.

همانطور که مشخص است قیمت جهانی مس به بالای سطح مقاومت ۶۶۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح ۶۷۲۳ رشد کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۶۶۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

فعلا سطح مقاومت قیمت در نرخ ۶۷۲۴ تشکیل شده و پس از آن، هدف بعدی ۶۷۶۷ قرار دارد و در موج c امکان صعود مس تا سطوح فوق الذکر قوت بیشتری خواهد گرفت.

مضافاً اینکه ممکن است بازار ملاحظات تکنیکی اخیر را نیز در نظر بگیرد. در حال حاضر بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار رسیدن به سطح ۶۷۲۴ دلار/تن است و در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت جهانی مس را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی بازار بورس فلزات لندن انتظار داریم که قیمت آن امروز به بالای سطح مقاومت ۲۰۵۲ دلار/تن برسد و چنانچه این سطح با قدرت تمام شکسته شود موجب افزایش به سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) خواهد شد که این سطح را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ قرار گرفته است که به عنوان آخرین سد و مانع در برابر افزایش قیمت به سوی سطح ۲۰۷۸٫۷۵ عمل می کند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ شروع شده است.

این موج دیر یا زود می تواند تا حدود سطح ۲۰۷۸٫۷۵ افزایش یابد که در نمودار پایین مشخص است و همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت به سطح مقاومت ۲۰۵۲ نزدیک خواهد شد و ما رسیدن قیمت به سطح ۲۰۷۸ را امر محالی نمی دانیم.

به همین خاطر احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به این سطح بسیار خواهد بود، در قیمت این فلز سطح مقاومت ۲۰۵۲ سرنوشت آلومینیم را برای امروز تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت افزایشی با شدت بیشتری تا سطح ۲۰۷۸ دلار/تن ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم