تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در نمودار پایین روند تغییرات جفت ارز یورو – دلار را مشاهده می نمایید و همانطور که در چارت مشاهده می کنید قیمت هنوز پایین خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته قرار گرفته است و اهداف قیمتی آن در چارت پایین مشخص است.

در صورت عکس العمل در محدوده مشخص شده یعنی سطوح ۱٫۲۵۰۰ ، ۱٫۲۵۰۵ و ۱٫۲۵۱۰ می توان اقدام به فروش کرد ولی برای امروز نه با اهداف قیمتی خیلی پایین زیرا سفارشات خرید امروز یورو به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۲۴۳۰- ۱٫۲۴۲۰ بعدی در ۱٫۲۴۱۰ و ۱٫۲۴۰۰ الی ۱٫۲۳۹۰ قرار دارند.

در هر صورت تا زمانی که قیمت این جفت ارز پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته در نرخ ۱٫۲۴۷۳ ، خط تنکان و زیر نرخ استاپ ۱٫۲۵۱۰ است، فشار نزولی همچنان وجود دارد و در این مسیر، سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱٫۲۴۳۰ تشکیل شده است که از این سطح احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی دوباره به سوی نرخهای ۱٫۲۴۹۰ و ۱٫۲۵۰۰ وجود دارد و چنانچه سطح ۱٫۲۵۱۰ نیز با قدرت شکسته شود در کوتاه مدت زمینه را برای افزایش فراهم می آورد.

از این رو بهترین مکان فروش مجدد یورو در حوالی منطقه مقاومت نزدیکی ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۵۱۰ با حد سود ۱٫۲۴۴۰ و ۱٫۲۴۳۵ می باشد و اگر جزو معامله گران ریسک پذیر می باشید لمس مجدد این منطقه حمایت نقطه مناسبی برای خرید با حد سود ۱٫۲۴۹۰ و نزدیکی ۱٫۲۵۰۰ خواهد بود و هدف نخست با توجه به بار روانی یک حمایت تشکیل خواهد داد که با شکست سطح ۱٫۲۴۳۰ هدف دوم یعنی سطوح ۱٫۲۴۲۰ و ۱٫۲۴۱۰ الی ۱٫۲۴۰۰ نیز قابل دسترس خواهد بود.

لازم به ذکر است که شروع حرکت صعودی یورو تنها در صورت تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۱٫۲۵۱۰ ممکن خواهد بود که در این صورت نسبت به ترازهای فیبوناچی عکس العمل نشان خواهد داد و تنها در این صورت می توان اقدام به خرید نمود و هدف بعدی را در سطوح ۱٫۲۵۳۰ و ۱٫۲۵۵۵ (نزدیکی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۸۸۰ به ۱٫۲۳۵۸) در نظر گرفت.

بنابراین در این میان استراتژی های خرید یورو بایستی با دقت طراحی گردد که در این میان شکست سطح استاپ ۱٫۲۵۱۰ بسیار می تواند به تقویت قیمت کمک کند.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین زاپن نیز برای امروز سطوح ۱۱۴٫۸۰ ، ۱۱۴٫۷۰ سپس ۱۱۴٫۶۰ و ۱۱۴٫۵۰ فرصت مناسبی برای خریداران است تا دوباره وارد پوزیشن های خرید شوند و این سطوح از ادامه حرکت نزولی جلوگیری خواهند نمود.

در این مسیر صعودی نیز هدف اولیه رسیدن به نرخ ۱۱۶٫۰۰ و در ادامه نرخهای ۱۱۶٫۱۰ و سپس ۱۱۶٫۲۵ و ۱۱۶٫۳۰ است که مقداری از سفارشات فروش در این منطقه یعنی سطوح ۱۱۶٫۰۰ ، ۱۱۶٫۱۰ ، ۱۱۶٫۲۵ و ۱۱۶٫۳۰ قرار دارند. این موضوع نشان می دهد که در صورت شکست قدرتمند سطح مقاومت ۱۱۶٫۳۰ تمرکز می بایست بر ادامه روند صعودی باشد.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز همچنان بر این باوریم که حرکت افزایشی ادامه خواهد داشت و می توان امروز با خرید در نرخهای ۱۴۳٫۲۰ ، ۱۴۳٫۰۵ و ۱۴۳٫۰۰ در انتظار افزایش بیشتر قیمت تا سطوح بالاتر شد ولی برخی از سفارشات فروش امروز این جفت ارز نیز در سطوح حول و حوش ۱۴۴٫۷۰ ، ۱۴۴٫۷۵ ، ۱۴۴٫۸۰ و سپس سطح مهم ۱۴۵٫۰۰ قرار دارند.

ارزش پوند نیز امروز در بازارها پس از گزارش فصلی تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) که موجب کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره شد با کاهش مواجه شد.

پس از انتشار خبر ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران جفت ارز پوند – دلار آمریکا به سوی پایین ترین نرخهای ۱۴ ماهه گذشته کاهش یافت. هم اکنون انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس از سه ماهه سوم سال آینده به سه ماهه چهارم سال آینده به تعویق افتاده و این موضوع پوند را تحت فشارهای نزولی قرار داده است.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که نرخ تورم در ۶ ماهه آینده به پایین ۱% کاهش خواهد یافت و هر گونه عملی در جهت سیاست های انقباضی و افزایش نرخ بهره به کندی صورت خواهد گرفت.

چنانکه پیشتر نیز اشاره شد، استمرار فشارهای نزولی بر پوند احتمال استمرار حرکت نزولی را بیشتر می کند و از این رو می توان به انتظار استمرار حرکت نزولی پوند در مقابل دلار آمریکا به سطح ۱٫۵۸۰۰ و حتی پایین تر بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو