تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۶۶۵۵ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۶۶۱۲ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۷۲۴ تایید کرده است.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) قرار دارد.

عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۷۲۴ خود بیانگر آن است که یا حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۶۵۴۳٫۵۰ شروع شده به اتمام رسیده است یا اینکه حرکت نزولی که از سطح ۶۷۲۶٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ نواکبر) آغاز گردیده امتداد بیشتری خواهد داشت.

قیمت مس به پایین سطح حمایت ۶۶۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده و از هم اکنون در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۶۶۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت جهانی مس در معاملات بین روز روندی نزولی داشته باشد و اگرچه ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود اما شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این پیش‌بینی برای کاهش قیمت به سوی سطح ۶۶۵۵ و حتی ۶۶۱۲ حمایت می‌کند.

در این صورت اگر مس بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین سطح حمایت مهم خود که ۶۶۵۵ دلار به ازای هر تن است، با احتمال زیادی تا محدوده ۶۶۱۲ دلار/تن کاهش پیدا خواهد نمود که این سطح در نمودار پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح حمایت ۲۰۵۲ دلار/تن کاهش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۲۰۳۵ خواهد شد زیرا قیمت موفق به شکست سطح مقاومت اصلی ۲۰۷۸٫۷۵ نشده است.

در چارت پایین این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) قرار دارند.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار پایین مشخص است منجر به اصلاح و نزول قیمت در روزهای ۳ نوامبر و ۶ نوامبر شده است و براساس طول این حرکات اصلاحی می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۲۰۳۵ و حتی پایین تر باشیم. این موضوع می تواند روند کاهشی آلومینیم را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

از این رو برای امروز بازار در حال حاضر در تلاش است بار دیگر سطح حمایت ۲۰۵۲ را تست نماید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و همانطور که اشاره کردیم اگر بازار بتواند از این محدوده خلاص شود سیگنال خوبی برای فروشندگان شکل می گیرد که هدف آن وصول به نرخ ۲۰۳۵ دلار/تن می باشد که در نمودار پایین می بینید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم