تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می کنید در تایم روزانه یورو در برخورد به خط میانگین متحرک ۱۰ روزه مقاومت محکمی را ساخته است و با تثبیت قیمت پایین این خط میانگین انتظار کاهش مجدد یورو می رود و برای امروز سطوح ۱٫۲۴۵۵ الی ۱٫۲۴۶۶ سطوح مقاومت مهمی قرار دارند که به ترتیب می توان به خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ابر ایچیموکو در نمودار ساعتی اشاره نمود.

به باور ما یورو خیلی علاقمند است به سمت پایین حرکت کند ولی این حجم کم معاملات در غیاب اخبار اقتصادی آمریکا و اروپا اجازه مانور زیادی نمی دهد و در این چند روز گذشته فعلا بین سطوح ۱٫۲۴۰۰ و ۱٫۲۵۰۰ در نوسان بوده است و احتمالا چند بار بالا و پایین خواهد رفت تا سرانجام بر عدد ۱٫۲۳۵۸ غبله کند.

به هر حال باید صبر کنیم تا فردا آمارهای خرده فروشی و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اعلام شود. برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو به ترتیب در محدوده نرخهای نزدیکی ۱٫۲۴۸۰- ۱٫۲۴۸۵ و ۱٫۲۵۰۰- ۱٫۲۵۰۵ و ۱٫۲۵۱۰ و مرحله آخر در محدوده نزدیکی ۱٫۲۵۲۵ و ۱٫۲۵۳۰ ایجاد شود و حرکت نزولی نیز، فرصتهایی برای خرید در سطوح ۱٫۲۴۲۰ و ۱٫۲۴۱۰ یا پس از آن ۱٫۲۴۰۰ الی ۱٫۲۳۸۰ ایجاد گردد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت بر روی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین است و برای امروز اگر قیمت هر یورو بتواند پایین سطح ۱٫۲۴۲۰ تثبیت شود، می توانیم به ۱٫۲۴۱۰ و ۱٫۲۴۰۰ و حتی نرخهای ۱٫۲۳۸۰ و ۱٫۲۳۷۰ امیدوار باشیم.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز نکته بسیار مهم این است که قبلا اکثر سفارشهای خرید حول و حوش ۱۱۴٫۸۰ و ۱۱۴٫۷۰ قرار می گرفتند ولی برای امروز از سفارشهای خرید این طور استنباط می شود که ظاهرا قیمتهای حدود نزدیکی ۱۱۵٫۳۰ و ۱۱۵٫۱۰ و یا کمی زیر آن یعنی ۱۱۵٫۰۰ سپس ۱۱۴٫۸۰ و ۱۱۴٫۷۰ برای خریداران حرفه ایی غنیمت است.

اگر این استنباط درست باشد و کمی عوامل بازار کمک کنند بزودی می توان انتظار داشت که قیمت این جفت ارز به حدود ۱۱۶٫۰۰ و ۱۱۶٫۱۵ برسد البته برای امروز جهت نوسان گیری روزانه سفارشات فروش به ترتیب در دو مرحله حوالی ۱۱۵٫۹۰ – ۱۱۶٫۰۰ و سپس ۱۱۶٫۱۰- ۱۱۶٫۱۵ چیده شده اند.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز این احتمال قویا وجود دارد که بانک فدرال رزرو آمریکا در سال آینده نرخ بهره خود را افزایش دهد و در نتیجه، موجب افزایش بیشتر دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن در میان مدت و بلند مدت خواهد بود.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن همچنان بر این باوریم که حرکت افزایشی ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر تقویت بیشتر هستیم و برای امروز به ترتیب سطوح نزدیکی ۱۴۳٫۵۰ ، ۱۴۳٫۲۰ ، ۱۴۳٫۰۵ ، ۱۴۳٫۰۰ و ۱۴۲٫۸۰ بهترین موقعیت برای ورود به پوزیشن خرید هستند زیرا سطوح فوق بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت افزایشی به سطوح ۱۴۴٫۴۰ ، ۱۴۴٫۵۰ و ۱۴۴٫۷۰ مناسب است.

ارزش پوند نیز در مقابل دلار آمریکا همچنان رو به کاهش است و امروز به پایین سطح ۱٫۵۷۵۰ سقوط کرد که پایین ترین سطح در ۱۴ ماهه اخیر است.

با توجه به آنکه بانک مرکزی انگلیس (BoE) پس از گزارش فصلی تورم دیروز همچنان موضع خود را برای تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین حفظ نمود و اعلام کرد که شاخص تورم انگلیس در شش ماهه آینده به پایین ۱% کاهش می یابد، براساس متوسط شاخص شبانه پوند (SONIA) بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی تا اواخر سال ۲۰۱۵ اقدامی برای افزایش نرخ بهره انجام دهد و به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا نزولی است و  به سوی سطح ۱٫۵۷۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۴۸۰۶ به ۱٫۷۱۹۲) و سپس ۱٫۵۷۰۰ سقوط خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو