تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که در نوشتارهای قبلی اشاره کردم بازار در شرایطی نیست که انتظار خبر مثبت خاصی را برای اونس طلا داشته باشد و به همین دلیل تاثیر اخبار اگر در جهت موافق اونس طلا باشد ممکن است اندک باشد و امروز اعلام شد که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) دوباره کاهش یافته و مجموع ذخایر طلا آن به ۷۲۰٫۶۲ تن رسیده است که این موضوع فشارهای نزولی را بر اونس طلا مضاعف خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا همچنان پشت سطح مقاومت ۱۱۷۰ قرار دارد و تا به حال چندین بار با عقب نشینی های خود نفس تازه کرده تا از این سد بگذرد ولی موفق نبوده است. به هر حال قبلا گفتم که تقاضای خرید فیزیکی چین و هند فعلا کم است و طلا برای بالا رفتن نیاز به حمایت بیشتری از سوی این بازیگران دارد.

در این تحلیل نمودار اونس طلا مورد بررسی قرار گرفته است و همانگونه که در نمودار پایین مشاهده می نمایید موج c به اتمام رسیده و بازار در حال تشکیل موج نزولی دیگری می باشد و چنانچه قیمت امروز به زیر خط روند الگوی مثلث شکل برسد موید این تحلیل نزولی قیمت است.

از این رو به باور ما حرکت اصلاحی اخیر قیمت که از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) آغاز شده تکمیل گردیده است و همچنان کاهش دوباره قیمت به سطح ۱۱۴۵ معتبر است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۱۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c) با قدرت شکسته شود که آن وقت می تواند موجب افزایش به سطح ۱۱۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج برگشتی در قالب امواج اصلاحی و در سه موج صورت گرفته است که طول موج سوم یعنی موج c کوتاهتر از طول موج اول یعنی موج a بوده است و این موضوع نشان می دهد که حرکت اصلی از آن فروشندگان است.

با در نظر گرفتن موج نزولی قبلی از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ که در پنج موج شکل گرفته است شکی نیست که روند نزولی فعلی گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

حرکت خنثی قیمت اونس طلا در این چند روز گذشته و حرکات اصلاحی که ملاحظه فرمودید در درون یک الگوی مثلث شکل اتفاق افتاده که معمولا جز الگوهای ادامه دهنده می باشد.

امروز آمارهای خرده فروشی ماهانه ایالات متحده اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود این میزان از رقم قبلی ۰٫۳%- به ۰٫۲%+ تغییر یابد و برای شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان از ۸۶٫۹ به ۸۷٫۳ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا