تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند. از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۷۵٫۸۴ دلار/بشکه را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا مطرح کرده ایم و سرانجام این امر دیروز رخ داد.

دیروز بار دیگر قیمت نفت به شدت تضعیف شد و به پایینترین حد خود در طول ۴ ساله اخیر دست یافت و خوشبختانه این قضیه اتفاق افتاد و همین جا به کلیه معامله گرانی که فروش های مناسبی در این مسیر یعنی از سطح ۹۴٫۹۰ انجام دادند تبریک می گوییم.

برای امروز همانگونه که در نمودار پایین مشاهده می کنید با توجه به شکست سطح ۷۵٫۸۴ انتظار کاهش قیمت در موج نزولی C تا سطح ۷۳٫۵۲ را خواهیم داشت.

همانگونه که مشاهده می نمایید بازار در درون یک روند کاملا کاهشی قرار دارد که فعلا در دام موج نزولی C افتاده است و فقط باید دقت داشته باشید که در چه مکانی از امواج الیوت قرار دارید که در این مورد قبلا اشاره شد.

در این موقعیت فقط بایستی موج سوار بود، آنهم با معاملات فروش و از نظر بررسی امواج الیوت در نمودار پایین می بینیم که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت با قدرت به پایین سطح حمایت ۷۵٫۰۷ ( خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) رسیده است و از هم اکنون در حال سقوط به سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۷۳٫۵۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به سطح ۱۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی می باشد.

همانطور که می دانیم موج نزولی C از نوسانات نزولی شدیدی برخوردار است و براحتی می تواند حتی از سطح حمایت ۷۳٫۵۲ عبور کند و تا حدود سطح ۶۶٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قیمت را پایین بکشاند.

برای امروز نیز می توان همچنان اقدام به فروش نفت کرد تا از این حرکت نزولی منتفع شد و سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۷۵٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) واقع شده است که برای امروز در صورت ایجاد حرکت اصلاحی سقف قیمت محسوب می شود و در این صورت، احتمال استمرار حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۷۳٫۵۲ و ۷۰٫۹۹ و حتی ۶۶٫۹۱ دلار/بشکه بیشتر خواهد شد که در نمودار پایین اهداف مشخص شده را مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه کاهش یابد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای سقوطی دیگر این بار تا سطح ۷۶٫۲۵ فراهم می آورد.

همانطور که قبلا نیز گفتیم قیمت نفت برنت همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که امروز با شکست سطح ۷۷٫۷۰ این سیر نزولی قدرتمندانه به سطوح پایین تر پیش رود.

در نمودار پایین مشاهده می کنید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شکل گرفته است و از سطح ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) این موج در قالب سه موج کوچکتر یعنی موجهای a , b , c تشکیل شده است.

در نمودار پایین مشخص است که این موج به زیر سطح حمایت ۷۸٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا میرود که براساس مومنتوم و شدت نزول فعلی، قیمت آن تا سطح ۷۶٫۲۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) سقوط کند.

در حرکت صعودی سطح مقاومت مهم امروز بر روی ۷۸٫۶۶ تشکیل شده و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود می تواند موجب اصلاح قیمت به سطح ۸۰٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردد.

از این رو برای امروز سطح حمایت ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه سرنوشت قیمت نفت برنت را تعیین خواهد کرد، در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت