تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در اطراف سطح مقاومت ۶۶۵۵ دلار/تن به حرکت اصلاحی خود پایان دهد و پس از آن دوباره تا حدود سطح حمایت ۶۵۸۶ کاهش یابد.

در نمودار پایین مشخص است که این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) قرار گرفته اند.

با توجه به امواج اصلاحی قیمت از سطح ۶۵۴۳٫۵۰ و عمق کاهش قیمت در روز ۱۳ نوامبر این احتمال وجود دارد که امروز قیمت مجدد سطح حمایت ۶۵۸۶ را لمس کند.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۵۵ موجب صعود به سطح ۶۶۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. بطور کلی انتظار داریم پس از اتمام حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۵۵ حرکت کاهشی قیمت ادامه یابد و در نتیجه، هدف بعدی قیمت رسیدن به سطح حمایت ۶۵۸۶ است.

لازم به ذکر است که چنانچه این سطح حمایت ۶۵۸۶ شکسته شود منجر به کاهش بیشتر به سطح ۶۵۴۳ می شود. از این رو می توان انتظار داشت که برای امروز در نرخهای نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۵۵ دلار/تن فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش مس فراهم گردد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن قویا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت بتواند سطح حمایت ۲۰۳۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۲۰۰۸ کاهش یابد که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در نمودار پایین چنین به نظر می رسد که سقف قیمتی در اطراف سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) ساخته شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ نشان می دهد که قیمت به پایین سطح حمایت ۲۰۳۵ رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد.

به باور ما این موج نزولی به سوی سطح حمایت بعد از آن یعنی سطح ۲۰۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش خواهد یافت.

برای امروز چنانچه قیمت تا سطج ۲۰۳۰ کاهش یابد، تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۲۰۳۵ می باشد و این در حالی است که افزایش ناگهانی قیمت به بالای سطح ۲۰۴۱ موید آن است که سطح حمایت ۲۰۳۵ هنوز پایدار است و ممکن است به سطح ۲۰۵۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اصلاح داشته باشد.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۳۵ و رسیدن قیمت به سطح ۲۰۳۰ می تواند منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۰۰۸ و حتی ۱۹۸۶ دلار/تن گردد که سطوح حمایت بعدی قیمت هستند و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم