تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا به نظر می رسد شرایط برای نفت دوباره رو به وخامت گذاشته است زیرا حرکت افزایشی روز جمعه در حول و حوش سطح مقاومت ۷۵٫۹۸ دلار/بشکه به پایان رسیده است.

همانطور که در نمودار پایین می بینیم قیمت آن با سطح مقاومت ۷۵٫۹۸ مواجه است و برای امروز به احتمال زیاد قیمت به سطح ۷۴٫۹۴ اصلاح کند و چنانچه بتواند ۲ ساعت پایین این سطح تثبیت شود زمینه را برای کاهش مجدد قیمت به سطح ۷۳٫۲۵ فراهم می آورد.

در نمودار پایین این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی قرار دارد که این چرخه از سطح ۸۴٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۱۶ اکتبر) آغاز گردیده و در سطح ۷۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) به پایان رسیده است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۹۸ برسد می تواند تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۷۷٫۶۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد و برای اطمینان از شکسته شدن سطح ۷۵٫۹۸ حتما باید قیمت از سطح ۷۶٫۳۰ عبور کند این در حالی است که تثبیت کامل قیمت پایین سطح ۷۴٫۹۴ مجدد باعث کاهش به سوی سطح ۷۳٫۲۵ می شود.

از این رو روند اصلی حرکت کماکان نزولی است و نوسانات اخیر قیمت نشان می دهد که سطح ۷۵٫۹۸ سقف قیمت را تشکیل داده است و بدین جهت، ترجیح می دهیم با قرار دادن استاپ های مشخص بالای ۷۶٫۳۰ به معامله فروش با هدفهای ۷۴٫۹۴ ، ۷۴٫۵۰ و ۷۳٫۲۵ دلار/بشکه بپردازیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت با سطح مقاومت ۷۹٫۴۰ دلار/بشکه مواجه شود و به سوی سطح ۷۸٫۳۹ اصلاح کند.

این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۷۶٫۷۶ (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) قرار گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۷۹٫۴۰ شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت به سوی سطح ۸۱٫۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به پایین سطح ۷۸٫۳۹ موجب کاهش به سوی سطح ۷۶٫۷۶ می شود.

برای امروز امکان حرکت افزایشی با تردید همراه است و با توجه به تحولات تکنیکال احتمال کاهش قیمت به سطح ۷۸٫۳۹ وجود دارد و فرصت مناسبی برای شروع حرکت کاهشی بدست خواهد آورد.

از این رو احتمال کاهش و شکسته شدن سطح حمایت ۷۸٫۳۹ ممکن است. به باور ما، شکسته شدن سطح ۷۸٫۳۹ نشانه ای از احتمال شروع حرکت کاهشی جدید نفت برنت به سطح ۷۶٫۷۶ دلار/بشکه است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت