تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۶۸۱ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۶۶۶۰ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت افزایشی قیمت که از روز ۱۴ نوامبر آغاز گردیده نشاندهنده گسترش موج اصلاحی از سطح ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) می باشد و بررسی امواج الیوت نیز بیانگر آن است که قیمت مس در موج افزایشی c قرار گرفته که این موج نتوانسته بیشتر از سطح مقاومت ۶۷۳۰ افزایش یابد.

این سطح مقاومت منجر به اصلاح قیمت به سوی سطح ۶۶۸۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است و هر چند هنوز مشخص نیست که تا چه نرخهای این حرکت اصلاحی می تواند استمرار داشته باشد اما قویا این احتمال وجود دارد که این حرکت اصلاحی تا سطح ۶۶۶۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد.

شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۸۱ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش دیگر تا سطح ۶۶۶۰ تلقی شود، از این رو انتظار می رود در پایین سطح حمایت ۶۶۸۱ فروشندگان دوباره وارد بازار شوند.

بطور مشخص تا زمانیکه تاییدی برای حرکت صعودی به بالای سطح مقاومت ۶۷۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده نشود، نمی توان در انتظار ادامه حرکت صعودی بود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت در نرخ ۶۷۳۰ مانع از رشد قیمت جهانی مس به نرخهای بالا است، بنابراین اگر برای امروز سطح حمایت ۶۶۸۱ با قدرت شکسته شد، حرکت نزولی تا سطح ۶۶۶۰ دلار/تن شکل خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت سطح حمایت ۲۰۰۸ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح را بشکند می تواند تا حدود سطح ۱۹۸۶ سقوط کند.

به باور ما حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۲۰۱۱ (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) شروع شده بود در اطراف سطح مقاومت ۲۰۳۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۹۵۳ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر – به ۲۰۷۸٫۷۵ – بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) به پایان رسیده است و قیمت آلومینیم آلیاژی مجدد در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت و تا حدود سطح ۲۰۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که در حرکت افزایشی آلومینیم آلیاژی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۳۵ موجب رشد قیمت به سوی سطح ۲۰۵۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

با این حال احتمال شکست این سطح تا حد زیادی بعید به نظر می رسد زیرا در نمودار پایین سقف سه قلو (Triple- top) در اطراف سطح مقاومت ۲۰۷۸٫۷۵ ساخته شده است.

به همین خاطر می بایست تایید کنیم که ادامه حرکت صعودی آلومینیم آلیاژی می تواند بوسیله برخی از عوامل تعدیل شود و سطح مقاومت ۲۰۷۸٫۷۵ دلار/تن همچنان به عنوان مقاومت مستحکم مانع از پیشرفت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم