تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

یورو مجددا با فتح سطح ۱٫۳۱۳۰ موفق به افزایش در برابر دلار شد و این در حالی است که افزایش ارزش این ارز بیش از آنکه به وقایع بنیادین اروپا مربوط باشد از آمارهای ضعیف اقتصاد امریکا نشات می گیرد.

برای امروز محدوده حمایت یا کف ۱٫۳۰۸۵ و ۱٫۳۰۷۵ برای یورو بسیار مهم است و سپس منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۵۰ که برای امروز اکثر سفارشات خرید در این منطقه چیده شده است و حمایت قوی و بسیار مستحکم نیز در حدود منطقه نزیکی ۱٫۳۰۴۳ ( اطراف خط  میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) قرار گرفته است. فعلا بعید می دانم از این محدوده پایین تر بیاید مگر آنکه امروز آقای دراقی ( ریس بانک مرکزی اروپا ) صحبتهای مبنی بر کاهش نرخ بهره یا سود سپرده بانکها نماید.

در هر صورت فعلا بعد از کمی رفت و برگشت قیمت ، نیروی خود را برای رسیدن به منطقه ۱٫۳۱۳۰ بدست آورده است. نکته ایی که وجود دارد و برای من همچنان بسیار مهم می باشد و در پیامکهای روزانه نیز اشاره کردیم آنکه سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۴۰ الی ۱٫۳۱۵۰ هنوز به قوت خود پایدار هستند .

به نظر من برای یورو فعلا روند افزایشی نسبتا خوبی آغاز شده و باید دید تا کجا توان بالا رفتن دارد اگر امروز قیمت یورو بتواند از محدوده سطح ۱٫۳۱۵۰ عبور کند آن وقت می توان به افزایش قیمت به سوی ۱٫۳۱۹۵ ( بالاترین سطح روز ۸ مه ) و ۱٫۳۲۲۵ ( فیب ۵۰ درصدی ) الی ۱٫۳۲۴۳  ( بالاترین سطح روز ۱ مه ) اطمینان پیدا کرد که در نمودار زیر مشخص است .

مهمترین خبر امروز سخنرانی ماریو دراقی (رئیس بانک مرکزی اروپا ) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می باشد  . پس از کاهش نرخ بهره اروپا به ۰٫۵ درصد ، بازار بسیار مشتاق است تا بداند برآورد بالاترین مقام اقتصادی اروپا از شرایط فعلی چیست ؟  

واقعیت اینست که پس از کاهش نرخ بهره اروپا ، بورس های منطقه اتحادیه افزایش نسبی داشته و شاخصهای اقتصادی اعلام شده نیز اگرچه چندان قوی نبودند اما باید توجه داشت که این شاخصها متعلق به داده های ماههای پیش می باشند و هنوز کاهش اخیر نرخ بهره اثر خود را بر آنها نگذاشته است .

 بنابراین عکس العمل بانک مرکزی اروپا چندان هم بی اثر نبوده و این مسئله اعتبار این نهاد را همچنان حفظ می کند .  در هر صورت برای امروز باید دید ایا دراقی از شرایط موجود راضی است یا خیر؟ آیا سیگنالی مبنی بر کاهش سود سپرده صادر خواهد کرد یا خیر ؟

فعلا برای امروز اعتقاد داریم که محدوده ۱٫۳۰۸۵ و ۱٫۳۰۷۵ بعدی در منطقه ۱٫۳۰۵۰ حمایت خوبی برای یورو است و تا آنجا که متوجه شده ام بیشتر سفارشهای خرید نیز در همین محدوده قرار دارند.

البته پیشنهاد می شود برای امروز در همان منطقه مقاومت ۱٫۳۱۳۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود و بعد از آن را باید منتظر ماند و دید که آیا یورو موفق به عبور و شکست قاطعانه سطح ۱٫۳۰۵۰ خواهد شد یا خیر؟  

اگر شکسته شود هدف بعدی ۱٫۳۱۹۵ و ۱٫۳۲۴۳ خواهد بود در غیر این صورت ممکن است یورو با توجه به مقاومتی که در حدود منطقه ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۴۰ الی ۱٫۳۱۵۰ تشکیل داده است مجبور به عقب نشینی شود .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy :

همچنان بر این باوریم که روند اصلی این زوج ارز نزولی است و از این رو ، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم. انتظار می رود بار دیگر در نرخهای بالا فرصتی برای گرفتن پوزیشن های فروش ایجاد شود .

برای امروز سفارشهای فروش در دو مرحله ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۷۰ بعدی در منطقه ۹۹٫۸۰ تا ۱۰۰ چیده شده اند که به نظر من این سفارشهای فروش بزودی انجام خواهند گرفت و از این رو می بایست استاپهای فروش  را در بالای سطح روانی ۱۰۰ قرار داد و منتظر کاهش بیشتر قیمت به سوی منطقه ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۵۰ بود و اکنون روند صعودی ین ژاپن در مقابل سایر ارزهای همتای وی، مجالی به حرکت دلار نمی دهد.

با نگاهی به نمودار می توان مشاهده کرد که پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخ ۹۸٫۸۵ تشکیل شده بود، این زوج ارز اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای یک ماهه گذشته خود باز می گردد. شکسته شدن سطوح ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۵۰ می تواند به ادامه سیر نزولی قیمت این زوج ارز منتهی شود و روند نزولی UsdJpy با هدف کاهش به نرخهای پایین ۹۷ و ۹۶ ایجاد گردد.  

در زوج ارز EurJpy نیز عمده سفارشات فروش امروز در حدود منطقه ۱۳۰٫۳۰ الی ۱۳۰٫۷۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۱۲۹٫۴۰ و ۱۲۹٫۰۰ چیده شده اند و برای زوج ارز GbpJpy نیز پیش بینی می کنیم که منطقه ۱۵۳٫۵۰ تا ۱۵۳٫۹۰ به عنوان سقف قیمت عمل کند و اکثر سفارشات فروش نیز در نزدیکی همین منطقه مقاومت با حد سود در حدود منطقه ۱۵۱٫۵۰ تا ۱۵۱٫۰۰ قرار دارند .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

امروز بانک مرکزی انگلیس (BOE) مطابق پیش بینی ها تغییری در نرخ بهره خود (۰٫۵%) و برنامه خرید اوراق قرضه (۳۷۵ میلیارد پوند) اعمال نکرد و آخرین جلسه این نهاد به ریاست آقای مروین کینک برگزار شد و از ماه آینده آقای کارنی سکان هدایت بانک مرکزی انگلیس را برعهده خواهد گرفت. خط میانگین متحرک نشان می دهد که روند این حرکت افزایشی است و اقدام معامله گران به حفظ سود و گرفتن پوزیشن های خرید و نیز شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۵۴۴۰ و ۱٫۵۴۵۰ دلیلی برای این مدعا است.

روند حرکت پوند عمدتا به خاطر آمارهای مثبت اقتصادی از انگلیس فعلا صعودی است و امروز دیدیم که قیمت توانست تا سطح ۱٫۵۴۶۵ بالا آید. در حال حاضر، سطح مقاومت قیمت این زوج ارز بر روی سطح ۱٫۵۴۶۶ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۵۶۰۷ به ۱٫۵۰۰۸) است و در صورت شکسته شدن، هدف بعدی صعود تا سطح ۱٫۵۵۰۰ و حتی ۱٫۵۶۰۰ خواهد بود.  

اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱٫۵۳۸۰ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های خرید مناسب فراهم می شود. بنابراین در صورت شکست شدن سطح مقاومت ۱٫۵۴۶۶ این گمانه تقویت می شود که حرکت صعودی پرقدرت تا منطقه ۱٫۵۶۰۷ و حتی ۱٫۵۷۱۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه  قیمت زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند