تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن بین منطقه خنثی ۶۶۱۷ و ۶۶۶۰ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مشخص گردد.

از این رو تمایلات بازار همچنان نامشخص است و باید منتظر ماند تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شوند. این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c می باشد که این موج همانطور که در نمودار پایین دیده می شود از سطح ۶۵۹۰ (پایین ترین سطح روز ۱۳ نوامبر) شروع شده است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۶۶۶۰ موجب تایید استمرار روند افزایشی قیمت در موج c به سوی سطح ۶۷۳۰ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است ، در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۱۷ منجر به کاهش بیشتر به سوی سطح ۶۵۹۰ می شود، با این حال گرایش بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد.

در هر صورت برای امروز معاملات بازار با حجم کم در روندی خنثی ادامه دارد تا یکی از سطوح ۶۶۶۰ یا ۶۶۱۷ با قدرت شکسته شوند و تا هنگامی که یکی از این دو سطح شکسته نشود، روند خنثی ادامه دار خواهد بود.

برای امروز صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا که امشب منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت جهانی مس فراهم آورد.

در این میان، بی شک، خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران توجه خاص بازار جهانی مس را به خود جلب خواهد کرد و می تواند جهت حرکت آتی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن را معین کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۰۸ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح ۱۹۸۶ می شود.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از حرکت افزایشی ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) قرار دارد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۹۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که سقف سه قلو در اطراف سطح ۲۰۷۸٫۷۵ ساخته شده است که همین موضوع سیگنال فروش با هدف ۱۹۳۷ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی کاهش قیمت به سطح ۲۰۰۰ تاییدی در جهت تشکیل این سقف سه قلو و شکست کامل سطح حمایت ۲۰۰۸ می باشد که می تواند سریعا هدف نزولی ۱۹۸۶ را مشخص سازد.

امروز و در بازار آمریکا، بازار در انتظار انتشار صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است. انتظار می رود، در صورتجلسه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا مشخص گردد که بازار کار رو به بهبود است و به احتمال زیاد به این نکته اشاره نماید که تورم برای مدت طولانی در سطوح پایین قرار نمی گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم