تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت مجدد سطح مقاومت ۶۷۱۰ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین همانطور که می بینیم این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۵۹۰ (پایین ترین سطح روز ۱۳ نوامبر) شروع شده است.

در کل این موج از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۶۷۴۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. سطح حمایت نیز بر روی ۶۶۷۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط شکسته شدن این سطح منجر به کاهش اندک قیمت به سطح ۶۶۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز هم به لحاظ تکنیکی و هم بنیادی انتظار موج های بلندی در موج c را داریم که در بیشترین افزایش خود می تواند براحتی قیمت را تا سطح ۶۷۴۴ بالا بکشاند.

این موج تواند محرک خوبی برای روند جدید افزایشی باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید. به عبارتی نیرویی که مس را تا این حد قوی کرده همچنان پابرجاست و احتمال ادامه آن تا سطح مقاومت ۶۷۱۰ دلار/تن بسیار است.

نمودار روند تغییرات ۱۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۳۵ دلار/تن قرار دارد و تا زمانیکه یکی از سطوح مذکور شکسته نشود نمی توان حرکت خاصی را متصوّر بود.

در نمودار پایین می بینیم که این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) قرار گرفته است.

در حرکت کاهشی، نفوذ قیمت به پایین سطح ۲۰۰۰ مهر تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۲۰۰۸ خواهد بود که می تواند هدف نزولی ۱۹۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان سازد و این در حالی است که نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۰۳۵ موجب افزایش به سوی سطح ۲۰۵۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

تمایل بازار و ملاحظات تکنیکی بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد با این حال همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در محدوده خنثی مابین ۲۰۰۸ و ۲۰۳۵ در نوسان است که این دامنه برای چند روز محدود محسوب می شود و می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که بازار برای مدتی نسبتا قابل توجه در فضای بدون ترند (Consolidation) قرار گرفته است.

اگر به تایم فریم ۱ ساعته آلومینیم آلیاژی نگاه دقیق تری بیاندازیم این نکته آشکار است که چنین رفتاری به ندرت مشاهده شده و هر بار نیز که چنین امری رخ داده است بعد از آن برای مدت طولانی شاهد رفتار جهت دار بازار بوده ایم.

بنابراین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در آستانه تغییر فاز قرار دارد و زمان آن نیز اگرچه هنوز مشخص نیست اما احتمالا بسیار دور هم نخواهد بود. شکست محدوده ۲۰۰۸ از پایین و یا ۲۰۳۵ دلار/تن از بالا ورود به فاز جدید است که در نمودار پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم