تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز یورو در واکنش به آمار ضعیف مدیران خرید کارخانجات و خدمات اروپا همچنان به روند نزولی خود ادامه داده است بطوریکه ارزش این ارز در برابر دلار به آستانه ۱٫۲۵۰۰ نزدیک شده است. دیشب نیز قیمت یورو بیشتر از سطح ۱٫۲۵۹۶ نتوانست بالاتر برود و همانطور که قبلا عرض کردم این سطح محل برخورد قیمت به خط میانگین متحرک ۳۰ روزه است و همین خط مقاومت نگذاشت قیمت بالاتر برود.

در روزهای گذشته نیز عرض کردم یورو در حال سقف سازی است و بزودی بدلیل واگرایی ایجاد شده بین سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و اروپا کاهشی خواهد شد.

برای امروز سقف های خوبی در ۱٫۲۵۸۰ و ۱٫۲۶۰۰ ساخته شده که به وضوح قابل دیدن بودند و حتی در سطوح بالاتر یعنی ۱٫۲۶۲۰ ،۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۶۵۰ سفارشات فروش وجود دارد از نحوه سفارشهای روزانه اینطور می توان برداشت که سفارشات خرید نیز به ترتیب در ۱٫۲۵۰۰ ، ۱٫۲۴۸۵ ، ۱٫۲۴۸۰ و ۱٫۲۴۵۰ چیده شده اند.

صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که دیشب منتشر شد نیز مهر دیگری در جهت تایید سناریوی موجود در بازار دال بر افزایش نرخ بهره ایالات متحده در اواسط سال آینده بود و متن دیشب صورتجلسه نتوانست انتظارات بازار را عوض کند.

در چنین شرایطی اخبار اقتصادی اروپا رو به وخامت است و احتمالاتی را که چندی پیش مبنی بر گسترش برنامه خرید اوراق قرضه دولتی بانک مرکزی اروپا (ECB) در بازار بوجود آمده بود را بیشتر کرد.

در حال حاضر زوج ارز EURUSD در محدوده مابین ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۶۰۰ در نوسان است که این دامنه برای امروز محدود محسوب می شود و می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که بازار برای مدت کوتاهی در فضای بدون ترند (Consolidation) قرار گرفته است.

فعلا روند خاصی در این جفت ارز دیده نمی شود ولی ممکن است که اگر امروز نتواند سطح حمایت ۱٫۲۵۰۰ را بشکند یک اصلاح مختصر و ضعیف به نرخهای بالا داشته باشیم اما روند کلی همچنان نزولی است و انتظار می رود به ترتیب سطوح ۱٫۲۵۸۰ ، ۱٫۲۶۰۰ ، ۱٫۲۶۲۰ ، ۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۶۵۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد کند.

شاخصهای اقتصادی که امروز از اقتصاد آمریکا اعلام می شود دارای اهمیت است و آمارهای قیمت مصرف کنندگان (CPI) ، مدعیان بیمه بیکاری هفته ، شاخص صنعتی فیلادلیفا و شاخص فروش خانه های موجود آمریکا بر بازار تاثیر خاص خود را خواهند داشت.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز امروز حرکت صعودی از نرخهای پایین ۱۱۸ ادامه یافت و قیمت به نرخهای جدیدی در ۷ ساله گذشته صعود کرد و حتی تا سطح ۱۱۹ پیش رفت. به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان و استراحت است و پس از آن می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت صعودی در آینده باشد.

از این رو برای جفت ارز دلار – ین ژاپن برای امروز ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای نزدیکی حمایت ۱۱۸٫۰۰ ، ۱۱۷٫۹۰ و ۱۱۷٫۸۵ فرصت مناسبی برای خریداران با حد سود ۱۱۸٫۹۰ و ۱۱۹٫۰۰ است.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سطح حمایت قیمت ۱۴۸٫۰۰ نیز فرصتی است که از هر گونه حرکت اصلاحی جلوگیری خواهد نمود و در این مسیر صعودی، هدف اولیه رسیدن به نرخ ۱۴۹٫۲۰ و در ادامه نرخهای ۱۴۹٫۵۰ و سپس سطح روانی ۱۵۰ است. در نمودار زیر نقاط مهم پیوت و کلیدی جفت ارزهای دلار آمریکا – ین ژاپن و جفت ارز یورو – ین ژاپن مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – ین ژاپن

یوروین