تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۷۷٫۶۷ دلار/بشکه صعود کند که این هدف را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۵٫۹۸ تایید کرده است.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تاسطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در قیمت ۷۷٫۶۷ می باشد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۸۴٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۱۶ اکتبر) به ۷۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۷۷٫۶۷ قرار دارد.

هر گونه حرکت کاهشی ناگهانی به زیر این سطح نشان می دهد که شکست سطح ۷۵٫۹۸ غلط بوده است و ممکن است که این حرکت کاهشی تا سطح ۷۴٫۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) ادامه یابد.

با این همه حال از آنجایی که قیمت توانسته براحتی بالای سطح مقاومت ۷۵٫۹۸ تثبیت شود، احتمال تاچ سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مفروض خواهد بود.

لذا امروز برای معامله گران توصیه می کنم بیشتر دقت کنید و احتمال افزایش قیمت نفت خام تا سطح ۷۷٫۶۷ را در دستور برنامه معاملاتی خود داشته باشید.

در تصویر زیر سطح مقاومت ۲۳٫۶ درصدی تصحیح فیبوناچی موج نزولی قبلی از ۸۴٫۸۳ به ۷۳٫۲۵ مهمترین مقاومت بر سر راه ادامه رشد قیمت محسوب می شد و حالا با شکسته شدن این سطح می توانیم به افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۷۷٫۶۷ دلار/بشکه امیدوار باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن از آنجایی که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۷۶٫۷۶ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) ادامه دارد، برای امروز می توان به انتظار افزایش قیمت تا سطح ۸۱٫۰۳ بود. با توجه به تصویر زیر می بینید که نفت برنت بعد از شکست سطح ۷۹٫۴۰ واکنش نشان داده و شروع به افزایش کرده است.

بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۷۶٫۷۶ نشان می دهد این حرکت اصلاحی توانسته که به بالای سطح مقاومت ۷۹٫۴۰ دست یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار داشت و با توجه به آنکه این سطح مقاومت کاملا شکسته شده است، مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۸۱٫۰۳ می باشد.

در حرکت نزولی نیز هر گونه کاهش ناگهانی قیمت به پایین سطح ۷۹٫۴۰ بیانگر آن است که شکست این سطح غلط بوده است و ممکن است که قیمت نفت برنت به سوی سطح حمایت ۷۸٫۳۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) حرکت کند.

البته هنوز خیلی زود است به این نتیجه برسیم که روند نزولی معکوس شده است و به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی در حول و حوش سطح مقاومت مستحکم ۸۱٫۰۳ به اتمام خواهد رسید. لذا این سطح فیبوناچی آخرین موج صعودی قیمت می تواند باشد.

بنابراین در نمودار پایین نیز ملاحظه می‌شود که نمودار قیمتی نیز این شکست را تجربه کرده است، لذا، با اندازه‌گیری نسبت های فیبوناچی، هدف قیمتی نفت برنت دریای شمال در روند صعودی پس از شکست سطح ۷۹٫۴۰ ، قیمت ۸۱٫۰۳ دلار/بشکه را نشان می‌دهد که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت