تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا و نقره

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا در تایم ‌فریم روزانه، مشاهده می‌شود که قیمت در تلاش برای لمس سطح مقاومت ۱۲۰۳ می باشد و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند راه برای صعود بیشتر قیمت تا سطح ۱۲۴۷ هموار خواهد شد.

شکست سطح مقاومت ۱۲۰۳ زمانی تایید خواهد شد که قیمت حداقل تا سطح ۱۲۱۰ افزایش یابد تا نمودار بتواند سیگنال خرید صادر کند. باید منتظر بود و دید که اونس طلا در مقابله با مقاومت ۱۲۰۳ چه رفتاری خواهد داشت.

در نمودار زیر فیبوناچی رسم شده به خوبی نشان دهنده ی اهمیت قیمت در محدوده ی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی را نشان می دهد. با نگاهی به کف قیمت اونس طلا در سطح ۱۱۷۵ شاهد بازگشت نمودار از محدوده ی این سطح به سوی سطح مقاومت ۱۲۰۳ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشیم.

نمودار در حال نوسان بین این دو خطوط فیبوناچی است و با توجه به معاملات امروز و تثبیت قیمت بالای محدوده ی حمایت ۱۱۷۵ و شکل گیری کندل افزایشی، باید منتظر رشد قیمت به سمت مقاومت یعنی سطح ۱۲۰۳ باشیم.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) می باشد که قبلا منجر به برگشت و اصلاحی قیمت گردید که این حرکت نیز در اطراف خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۱۷۵ به پایان رسید.

بررسی تکنیکال نمودار اونس طلا مشخص می کند که انرژی لازم برای یک حرکت بزرگ هر روز بیشتر می شود. کم شدن دامنه نوسان در روزهای گذشته باعث شده تا معامله گران برای مشخص شدن وضعیت اونس طلا چشم انتظار شکست یکی از سطوح ۱۱۷۵ یا ۱۲۰۳ باشند.

لازم به ذکر است که این هفته تا بدین لحظه قیمت اونس طلا توانسته سومین هفته رشد متوالی خود را تجربه کند که وقفه در روند افزایش ارزش دلار آمریکا می تواند عامل محرک اصلی در شروع افزایش اونس طلا به سوی سطح مقاومت ۱۲۰۳ و حتی شکست آن باشد.

امروز در مجموع اخبار قابل توجه و مهمی را نخواهیم داشت اما ادامه کار بازار حرکت در روندی افزایشی به سوی سطح مقاومت ۱۲۰۳ پیش بینی می شود و شکست این سطح می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار به ارمغان بیاورد.

در چنین وضعیتی خریداران اونس طلا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد مخصوصا اگر قیمت تا سطح ۱۲۱۰ بالا بیاد که آن وقت مطمئن خواهیم شد که سطح مقاومت ۱۲۰۳ با قدرت کامل شکسته شده است و بازار را برای افزایش بیشتر تا سطح ۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) آماده تر خواهد ساخت.

بنابراین کسانیکه در نزدیکی سطح حمایت ۱۱۷۵ اقدام به خرید کردند می توانند تا نرخ ۱۲۰۳ پوزیشن های خرید را نگاه دارند (سطح مقاومت مهم) و شکسته شدن این سطح فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید جدید است و از آنجاییکه امروز نیز آمارهای اقتصادی خاصی از آمریکا منتشر نمی شود، نوسانات بازار تحت تاثیر شکست یکی از سطوح ۱۱۷۵ یا ۱۲۰۳ خواهد بود. با هم منتظر می مانیم.

در سایر تحولات، قیمت جهانی اونس نقره کماکان با سطح مقاومت ۱۶٫۵۵ روبرو است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۲۱٫۵۳ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۵٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) قرار گرفته است که این سطح همچنین مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۱٫۵۳ می باشد.

چنانچه قیمت اونس نقره بتواند از سطح مقاومت ۱۶٫۵۵ با قدرت عبور نماید، می بایست در انتظار شروع حرکت افزایشی تا سطح ۱۷٫۵۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در حرکت نزولی قیمت اونس نقره نیز تنها شکسته شدن سطح ۱۵٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای کاهش قیمت تا نرخ ۱۵٫۲۵ و ۱۵٫۰۳ است. با این حال برای اونس نقره شکسته شدن سطح مقاومت اصلی که بر روی نرخ ۱۶٫۵۵ قرار دارد، برای خریداران بسیار حائز اهمیت است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا