تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن کماکان در روندی خنثی بین سطوح ۶۶۰۰ و ۶۶۸۰ دلار/تن و در درون الگوی مثلث در حرکت است و می بایست حتما یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت آن مشخص گردد.

این محدوده خنثی بین دو خط روند از الگوی مثلث قرار گرفته است و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این الگو جز الگوهای افزایشی می باشد زیرا قیمت همچنان در موج افزایشی C است که از سطح ۶۵۹۰ (پایین ترین سطح روز ۱۳ نوامبر) شروع شده و از نظر ما هنوز این موج کامل نشده است.

با این حال بدلیل ساختار پیجیده این موج، هنوز نمی توان زمانی را برای شکست کامل خط بالایی الگوی مثلث تعیین نمود و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک، تنها افزایش قیمت مس به سطح ۶۶۹۰ تاییدی در جهت شکست خط بالایی الگوی مثلث است که در این صورت می تواند به تقویت قیمت تا سطح ۶۷۸۰ کمک کند.

این در حالی است که شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۰۰ منجر به کاهش قیمت به سطح ۶۵۴۰ می شود. بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۶۶۸۰ یا حمایت ۶۶۰۰ دلار/تن بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد و تا هنگامی که این سطوح شکسته نشود، نوسانات خاصی برای قیمت جهانی مس شکل نخواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن جهت حرکت هنوز هم مشخص نیست و قیمت همچنان بین سطوح خنثی ۲۰۰۸ و ۲۰۳۵ دلار/تن در نوسان است تا یکی از سطوح مذکور شکسته شود و جهت قیمت برای امروز مشخص گردد.

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و انتظار می رود بازار در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهد و در نمودار پایین همانطور که می بینیم این محدوده خنثی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) به ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) قرار دارد.

در نمودار پایین موج افزایشی قیمت از روز ۲۰ نوامبر در راستای ادامه حرک اصلاحی یا استمرار موج افزایشی قبلی می باشد که از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ آغاز گردیده است.

برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۲۰۳۵ زمینه را برای رشد قیمت به سطح ۲۰۵۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد و این در حالی است که کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۲۰۰۸ به معنای تکمیل موج برگشتی از سطح ۲۰۰۲ (پایین ترین سطح روز ۱۸ نوامبر) است.

در تقویم اقتصادی روز خبر خاصی منتشر نمی شود و از این رو می بایست در انتظار حرکت قیمتها در روندی خنثی بود مگر آنکه امروز یکی از سطوح ۲۰۰۸ یا ۲۰۳۵ دلار/تن با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم