تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

نکته تکنیکال خاصی بر روی این زوج دیده نمی شود و فروشندگان یورو از ۱٫۲۵۸۰ تا ۱٫۲۶۰۰ کماکان تمایل به فروش دارند. حرکت صعودی یورو همچنان ناکام مانده است و قیمت قادر به عبور از مقاومت ۱٫۲۶۰۰ نشده است.

پس از اظهارات اخیر مقامات اروپا که در آن احتمال اعمال سیاستهای انبساطی و خرید اوراق قرضه دولتی مطرح گردید دوباره به سوی سطح ۱٫۲۵ برگشت و در صورت شکست این سطح قیمت تا سطوح ۱٫۲۴۵۰ و ۱٫۲۴۰۰ سقوط خواهد کرد.

در صورت شروع حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه نرخ ۱٫۲۵۸۰ و در ادامه، سطوح مقاومت ۱٫۲۶۰۰ و نهایتاً نرخهای ۱٫۲۶۲۰ و ۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۶۵۰ می باشند که در هر کدامیک از این سطوح سفارشات فروش وجود دارد.

از دیگر رویدادهای خبری بازار اینکه، آقای دراقی ریس بانک مرکزی اروپا امروز در کنفرانس خبری کنگره بانکی اروپا در فرانکفورت شرکت کرد و در مورد وضعیت سیاست های پولی نیز توضیحاتی ارایه نمود که صراحتا به برنامه خرید اوراق قرضه دولتی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و اظهارات دراقی منجر به سقوط شدید یورو در بازارها شده است.

در ژاپن نیز امروز صبح مقامات دولتی موضع گیریهای تند و تیزی در خصوص ادامه روند کاهش قیمت ین کردند که البته تاثیر چندانی بر بازار نداشت و تنها منجر به افزایش اندک ین ژاپن گردید. تقویت ممتد دلار در مقابل ین ژاپن موجب شد تا امروز صبح آقای تارو آسو (وزیر دارایی ژاپن) اعلام کند که سرعت تضعیف ین بیش از حد سریع بوده است و همین خبر امروز صبح موجب کاهش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به سطح ۱۱۷٫۳۵ گردید.

با این حال تا زمانیکه سیاست بانک مرکزی ژاپن انبساطی است و مهم‌ترین سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) یعنی برنامه خرید اوراق قرضه از طریق چاپ پول می باشد، تضعیف ارز مورد نظر (Jpy) را در برابر ارزهای اصلی به همراه خواهد داشت. برای انجام معاملات موفق، تحولات بازاهای مالی را در سشن آمریکا بدقت مد نظر داشته باشید.

در جفت ارز دلار – ین ژاپن سطوح حمایت زیادی در نرخهای پایین وجود دارد که می توان به ۱۱۷٫۳۰ ، سطح ۱۷٫۲۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱۱۷٫۱۰ الی ۱۱۷٫۰۰ اشاره کرد و همچنان بر این باوریم که روند حرکت این زوج کماکان صعودی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت افزایشی دنبال می کنیم.

چنانچه در ابتدا نیز بدان اشاره کردم، در حال حاضر، نوسانات بازار ارز تاثیر بسیار زیادی را از تحولات بازارهای مالی می پذیرد، بدین جهت، توجه به رشد شاخصهای سهام و سیر حرکت نقدینگی در بازار می بایست مورد توجه قرار گیرد.

در ایالات متحده، امروز اخبار و رویدادهای خبری مهمی منتشر نخواهد شد و پس پیش بینی می شود با پایان انتشار آمارهای اقتصادی این هفته و در آستانه شروع تعطیلات پایان هفته، حرکت بازار ارز در روندی خنثی ادامه یابد.

با این حال، تغییرات بهای ایندکس دلار آمریکا، همچنان یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار در تعیین جهت بازار است و در نمودار پایین همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت با سطح مقاومت ۸۸٫۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مواجه است و هنوز نتوانسته است که از این سطح عبور کند.

تضعیف مجدد و افت قیمت می تواند موجب بازگشت به سطح حمایت ۸۶٫۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد ، این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۸۸٫۰۹ می تواند مقدمه ای برای تقویت ایندکس دلار آمریکا تا هدف ۸۹٫۳۰ و در ادامه تا سطح ۹۰٫۹۳۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) باشد که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا