تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که در نمودار پایین می بینیم سطح مقاومت ۱۲۰۳ همچنان مانع از رشد قیمت جهانی اونس طلا شده است و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۲۰۳ حتما می بایست که این سطح شکسته شود و قیمت به سطح ۱۲۱۰ برسد تا مطمئن شویم این مقاومت با قدرت شکسته شده است.

در صورتیکه این سناریوی افزایشی محقق شود، انتظار می رود حرکت افزایشی از این سطح، با شدت بیشتری به سوی سطوح مقاومت بعدی یعنی به ترتیب ۱۲۲۶ و ۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صورت گیرد.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح مقاومت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) به ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) شکل گرفته است.

قیمت اونس طلا دو بار تلاش کرده که از این سطح مقاومت ۱۲۰۳ با قدرت عبور کند اما موفق نبوده است که این خود نشاندهنده کاهش انرژی خریداران است.

با این حال اگرچه حرکت صعودی اخیر اونس طلا قادر به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۲۰۳ نگردیده ، اما اونس طلا همچنان روند صعودی هفته گذشته را حفظ کرده و در بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته قرار دارد.

این درحالی است که انتشار اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره بانکی چین و سخنان دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در خصوص اقدامات این نهاد برای محرکهای اقتصادی جدید موجب افزایش فشارهای نزولی بر یورو و تقویت ایندکس دلار آمریکا به بالاترین حد ۴ ساله گذشته شده است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار سبب می شود تا این فلز برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و اجازه پیشروی بیشتر به قیمت را نمی دهد.

بطور کل کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها اونس طلاست و به همین خاطر اونس طلا برای بالا رفتن نیاز به حمایت بیشتری از سوی این بازیگران دارد.

یادآوری می شود حتما می بایست قیمت تا سطح ۱۲۱۰ بالا بیاد تا بتواند در مسیر افزایشی خود به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۲۴۷ دست یابد در غیر این صورت ممکن است که دوباره به سطح حمایت ۱۱۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا