تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۷۷۷ دلار/تن را لمس کند.

در حرکت افزایشی چنانچه بتواند با قدرت از این سطح عبور کند راه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۶۸۴۹ فراهم می سازد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید و این موضوع را نیز بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چارت پایین مشخص است که قیمت جهانی مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته که این چرخه از سطح ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) تشکیل شده است.

این موج در برخورد با سطح مقاومت ۶۷۷۷ با چالش مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C واقع شده است.

با این حال موج افزایشی C از قدرت خوبی برای رسیدن به سطح ۶۸۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و همانطور که در چارت پایین می بینید قیمت جهانی مس به حرکت اصلاحی و نزولی خود در اطراف سطح حمایت ۶۶۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خاتمه داده و مجدد در مسیر افزایشی قرار گرفته است.

بنابراین برای امروز با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در سطح ۶۶۹۶ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای ۶۷۷۶ و حتی ۶۸۴۹ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید و سطح حمایت ۶۶۹۶ دلار/تن نیز فرصتی از ادامه حرکت نزولی جلوگیری خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در نمودار زیر می بینید که سطح حمایت ۲۰۴۷ دلار/تن شکسته شده و از هم اکنون می بایست منتظر کاهش قیمت به سطح ۲۰۳۶ باشیم.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی a تشکیل شده است که پنجمین موج از الگوی زیگزاگ دوقلو میباشد که از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) شروع شده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۲۰۳۶ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است قرار دارد و چنانچه قیمت تواند با قدرت از این سطح عبور کند منجر به کاهش تا سطح ۲۰۲۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۰۵۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۲۰۷۸٫۷۵ خواهد شد.

در نمودار پایین مشخص است که هم اکنون قیمت این فلز در پایین سطح مقاومت ۲۰۶۵ (خط روند نزولی رسم شده) قرار دارد و این نرخ سطح مقاومت مستحکمی برای قیمت آلومینیم آلیاژی محسوب می شود.

در هر صورت برای امروز همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر فرود بیشتر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۲۰۳۶ و سپس ۲۰۲۷ دلار/تن هستیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم