تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در زوج یورو – دلار پس از سخنرانی روز جمعه دراقی و با پیشبینی این نکته که تورم اروپا ممکن است نسبت به آنچه قبلاً انتظار می رفت کمتر شود، به ادامه سیاستهای انبساطی تاکید نمود و قیمت آن امروز تا سطح ۱٫۲۳۶۰ فرود آمد و همچنان انتظار می رود که یورو فشار باقی مانده و به روند نزولی خود ادامه دهد.

سخنان روز جمعه دراقی نشان می دهد که سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا کماکان انبساطی خواهد بود و اکنون برای امروز انتظار می رود پوزیشن های فروش جدید در محدوده نرخهای نزدیکی ۱٫۲۴۲۰ ، ۱٫۲۴۲۵ و ۱٫۲۴۴۰ الی ۱٫۲۴۵۰ تشکیل شود.

در حرکت نزولی نیز در حال حاضر، سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱٫۲۳۶۰ و ۱٫۲۳۵۰ و پس از آن بر روی نرخهای ۱٫۲۳۴۰ ، ۱٫۲۳۳۵ یا ۱٫۲۳۳۰ و ۱٫۲۳۲۵ قرار دارند که برای امروز مقداری سفارشات خرید در حوالی این سطوح قرار دارند.

با این حال هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش یورو است و توجه به استمرار روند نزولی، برای امروز فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش بوجود آمده و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای ۱٫۲۴۲۰، ۱٫۲۴۲۵ و ۱٫۲۴۴۰ و ۱٫۲۴۵۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنیم.

بدین ترتیب باید انتظار شروع موج بزرگ سقوط یورو را داشت زیرا پیام اصلی سخنرانی روز جمعه دراقی این موضوع بود که تورم منفی جدی است و بانک مرکزی اروپا آماده است که اقدامات جدیدی برای حمایت از اقتصاد شکننده ی اروپا ترتیب دهد.

با توجه به سخنرانی دراقی به باور ما بانک مرکزی اروپا بر شدت سیاستهای انبساطی خود خواهد افزود و باید دید که از کدام ابزار برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد. خرید اوراق قرضه دولتی یا اوراق قرضه شرکتها ؟ که خود این از احتمال اجرای این سیاست انبساطی از منظر فعالان بازار حکایت دارد و همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت نزولی، به فروش یورو ادامه دهیم.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز اکنون می توان با اطمینان بگوییم که امروز در صورت تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح پیوت ۱۱۸٫۳۳ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف پیوت بعدی یعنی سطح ۱۱۸٫۸۶ و ۱۱۹٫۰۰ ایجاد کرده است و بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت افزایشی خواهد بود. اکثر سفارشات خرید امروز در حول و حوش سطوح ۱۱۷٫۴۰ ، ۱۱۷٫۳۰ و ۱۱۷٫۱۰ قرار دارند.

************************

برای شاخص دلار آمریکا یعنی ارزش این ارز در برابر سبدی از شش ارز معتبر جهان، خوانندگانی که این گزارشها را هر روز دنبال می کنند حتماً به یاد دارند که از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۸۸٫۰۹۸ را مطرح کردیم و سرانجام این شکست رخ داد و در نمودار پایین با بررسی اندیکاتور ها نشانه های افزایش قیمت ایندکس دلار آمریکا مشاهده می شود.

در چارت پایین مشخص است که قیمت با شکستن خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تاییدی بر این افزایش اعلام می کند و طبق قانون فیبوناچی با شکستن شدن این سطح مقاومت پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن با افزایش روبرو شود و تا حدود سطح ۸۹٫۳۰۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۸۸٫۰۹۸ تایید کرده است.

در نمودار پایین می بینیم که سطح مقاومت قیمت که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (۳) یا موج C قرار داشت شکسته شد و این موج همانطور که در مشخص است از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) شروع شده است و مقاومت بعدی در موج افزایشی ۵ بر روی ۸۹٫۳۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد.

لازم به ذکر است که در هفته جاری ، سطح حمایت ایندکس نیز در نرخ ۸۷٫۱۸۲ (پایین ترین سطح روز ۱۷ نوامبر) تشکیل شده است که در صورت شکست منجر به کاهش قیمت به سطح ۸۶٫۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

لذا توصیه می کنیم معامله گران بیشتر دقت کنند و احتمال تقویت ایندکس دلار آمریکا به سطح ۸۹٫۳۰۱ را در دستور کار داشته باشند زیرا با توجه به شواهد شکل گرفته در نمودار پایین سطح مقاومت ۸۸٫۰۹۸ شکسته شده است و بنا به اصول تکنیکال دسترسی به سطح ۸۹٫۳۰۱ محتمل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا