تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در قیمت جهانی اونس طلا با بررسی مناطق مقاومتی بسیار مهم آن به نظر می رسد سطح مقاومت ۱۲۰۳ هنوز مقاومت اصلی اونس طلا محسوب می شود و می بایست این سطح را بشکند و حداقل تا سطح ۱۲۱۰ بالا بیاید تا مطمئن شویم انرژی خریداران بیشتر شده است که آن وقت در نمودار پایین سیگنال خرید تا سطح ۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

در غیر این صورت باید احتیاط کرد زیرا در طی چند روز گذشته قیمت نتوانسته بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ تثبیت شود و احتمال اینکه به سوی سطح حمایت ۱۱۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نیز برگردد چندان دور از انتظار نیست.

نگاهی به چارت اونس طلا نیز موئد این مطلب است و در چند روز گذشته حرکت خاصی نداشتیم و از هفته گذشته تا کنون قیمت مابین نرخهای ۱۱۷۵ و ۱۲۰۳ در روندی خنثی محبوس مانده است و اکنون می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطوح مشخص باشیم.

این نشاندهنده انتظار بازار برای اخبار اقتصادی امروز آمریکا و مهمتر از آن همه پرسی سراسری سویس در خصوص افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور در روز ۳۰ نوامبر (یکشنبه هفته آینده) است.

همانطور که روز گذشته گفتیم از نظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) قرار گرفته است.

از لحاظ تکنیکی در تایم فریم روزانه الگوی مثلث شکل گرفته است و اگر بتواند با قدرت خود را بالای سطح ۱۲۰۳ و ۱۲۱۰ تثبیت کند احتمالا اونس طلا وارد منطقه ۱۲۴۷ و حتی ۱۲۹۰ (خط روند بالایی مثلث) خواهد شد که در نمودار پایین مشخص است، در حرکت نزولی نیز فرود قیمت به زیر سطح ۱۱۹۱ می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۷۵ گردد.

امروز بازار به آمارهای اقتصادی مهم ایالات متحده آمار تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی (GDP)، ضریب اطمینان مصرف کنندگان و شاخص صنعتی ریچموند آمریکا متمرکز خواهد بود. از این رو، باید با دقت شرایط را دنبال کرد و می بایست در انتظار واکنش بازار به اعلام اخبار اقتصادی امروز از آمریکا بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا