تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۶۶۱۵ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را بررسی الگوی گوه و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین مشخص است که این روند خنثی از سطح ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) در درون یک الگوی گوه شکل گرفته است که ضلع پایینی این الگو هدفی در حدود سطح ۶۵۷۰ را نمایان می سازد.

بررسی سطوح فیبوناچی براساس سطح ۶۵۳۰ از سطح ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) هدف واقع بینانه امروز را در حدود سطح ۶۶۱۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشانه گرفته است.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باعث رشد قیمت به سوی سطح ۶۷۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

از این رو برای امروز فروش مس و انتظار کاهش تا ۶۶۱۵ و سپس ۶۵۷۰ با حد استاپ بالای سطح مقاومت ۶۶۹۶ مناسب ارزیابی می‌شود.

بر این اساس پیش بینی ها از روند حرکتی مس نشان می دهد که برای امروز قیمت بتواند کاهش تا سطح ۶۶۱۵ را تجربه کند. به عبارت دیگر بازار در قالب الگوی گوه (wedge) افت کرده و تا سطح ۶۶۱۵ دلار/تن که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد کاهش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن براساس بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۲۰۳۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۲۰۲۷ سقوط کند.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که الگوی زیگزاگ دوقلو شکل گرفته است و این الگو در مجموع از هفت موج تشکیل شده است.

تا به الان فقط چهار موج از این هفت موج کامل شده است و موج کنونی یعنی موج a می تواند تا حدود سطح ۱۹۸۸ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

این تحلیل تکنیکال همچنین سطح حمایت قیمت را بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۲۰۳۶ نشان می دهد که موقتا موجب اصلاج جزئی قیمت گردیده است که به باور ما این موج تکمیل شده و همانطور که در نمودار پایین مشخص به نرخهای پایین کاملا معکوس شده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۲۰۲۷ می باشد و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۲۰۱۸ دلار/تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم