تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تغییر خاصی در روند این زوج دیده نمی شود و برای امروز به ترتیب در سطوح نزدیکی ۱٫۲۴۴۵ ، ۱٫۲۴۵۰ و ۱٫۲۴۶۵ سپس ۱٫۲۴۷۰ فرصتهایی برای فروش وجود دارد که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد زیرا سفارشات فروش یورو در همین سطوح وجود دارند.

حتی در سطوح بالا یعنی نرخهای ۱٫۲۴۷۷ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و ۱٫۲۵۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) سفارشات فروش یورو دیده می شود و احتمال اینکه قیمت دوباره به پایین ترین سطح دیروز یعنی سطح ۱٫۲۳۶۰ (کف دو قلوی کوتاه مدت سطوح ۱٫۲۳۵۸ و ۱٫۲۳۶۰) کاهش یابد بسیار محتمل است.

برای اطلاع باید گفت که سطوح ۱٫۲۳۶۰ ، ۱٫۲۳۵۰ ، ۱٫۲۳۴۰ ، ۱٫۲۳۳۵ ، ۱٫۲۳۳۰ و ۱٫۲۳۲۵ به ترتیب حمایتهای نسبتا محکمی برای یورو هستند که فعلا اجازه کاهش بیشتر را نمی دهد.

بر خلاف روز گذشته که شاخص اقتصادی مهمی نداشتیم ، امروز تقویم اقتصادی مملو از شاخصهای ریز و درشت می باشد و شاخص مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا و همچنین ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا و شاخص صنعتی ریچموند آمریکا مهمترین اخبار امروز می باشند.

جدای از رفتار دیروز و تقویت یورو از سطح ۱٫۲۳۶۰ نباید فراموش کرد که این ارز همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

شخصا اعتقاد زیادی به افزایش یورو ندارم و احتمال میدهم دوباره سفارشهای فروش در حوالی سطوح ۱٫۲۴۴۵ ، ۱٫۲۴۵۰ ، ۱٫۲۴۶۵ و ۱٫۲۴۷۰ انجام پذیرند و تثبیت قیمت در پایین خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ( ۱٫۲۴۷۷) و خط میانگین ۲۱ روزه (اطراف سطح مقاومت ۱٫۲۵) برای ادامه کاهشی بودن یورو بسیار مهم اند و برای کاهش بیشتر باید یورو پایین این اعداد تثبیت شود.

همانطور که روز گذشته گفتیم، سخنان دارقی باعث شده تا گمانه زنیها در بازار درباره خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا در اولین فصل سال آتی به شدت افزایش یابد و سقوط سهمگین روز گذشته یورو تا سطح ۱٫۲۳۶۰ نتیجه منظقی آن بود. بنابراین بدلیل واگرایی بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا با آمریکا هنوز نمی توان به یورو امید بست و این ارز روزهای خوبی پیش رو ندارد.

USDJPY:

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز از آنجاییکه امروز نیز آمارهای اقتصادی آمریکا منتشر می شود، نوسانات قیمت این زوج ارز تحت تاثیر اخبار امروز باقی خواهد ماند و انتظار صعود قیمت تا سطح ۱۱۸٫۹۸ (بالاترین سطح ۷ ساله اخیر) وجود دارد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است خط تنکان سن سیگنال خرید صادر کرده است و تا زمانیکه قیمت بالای این خط تنکان سن قرار گرفته است به این روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.

معامله گران حرفه ای برای میان مدت وارد خرید با هدف ۱۱۹٫۸۰ شده اند و برای امروز نیز سفارشات خرید در حوالی سطوح ۱۱۷٫۴۰ ، ۱۱۷٫۳۰ و ۱۱۷٫۱۰ (مماس با خط تنکان سن) قرار دارند.

به طور کلی برآیند امواج این زوج ارز، صعودی در نظر‌گرفته می‌شود و برای امروز بهتر است در حوالی سطوح ۱۱۸٫۶۰ ، ۱۱۸٫۶۵ و سپس ۱۱۸٫۷۵ الی ۱۱۸٫۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود. مقاومت بعدی بر روی ۱۱۹٫۰۰ تشکیل شده است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز قیمت توانست گپ روز دوشنبه که بین سطوح ۱۴۶٫۴۴ تا ۱۴۶٫۵۲ ایجاد شده بود را براحتی پر کند و هم اکنون در تلاش برای تثبیت یک ساعته قیمت خود بالای سطح پیوت ۱۴۶٫۶۸ می باشد.

برای امروز نیز سفارشات خرید یورو – ین ژاپن به ترتیب در سطوح حمایت اصلی ۱۴۶٫۳۰ ، ۱۴۶٫۲۵ و ۱۴۶٫۰۰ سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح مقاومت اصلی ۱۴۷٫۴۰ ، ۱۴۷٫۵۰ ، ۱۴۷٫۶۰ ، ۱۴۷٫۶۵ ، ۱۴۷٫۷۵ و ۱۴۷٫۸۰ قرار دارند و معمولا زوج ارز یورو – ین ژاپن و دلار – ین ژاپن دارای کورولیشن یا همبستگی بالایی با یکدیگر هستند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن