تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز در زمان نگارش این تحلیل یورو تا آستانه سطح ۱٫۲۵۰۰ تقویت شده بود اما قدرت ماندن در این سطح را نداشت و دوباره تا حدود ۱٫۲۴۴۰ نزول کرد و امروز هرچند شاخص اقتصادی چندان مهمی از اروپا نداشتیم اما سخنان ویتور کانستنسیو نائب رئیس بانک مرکزی اروپا محور اصلی گمانه زنیهای بازار بود.

وی در سخنرانی امروز خود ابراز کرد ممکن است که در صورت لزوم بانک مرکزی اروپا در سه ماهه اول سال آینده اقدام به خرید اوراق قرضه کند و همین سخن کوتاه باعث تضعیف مجدد یورو در بازارها گردید. از این رو صحبتهای کانستنسیو چشم انداز این ارز را تضعیف مجدد کرد. وی همچنان بر لزوم اجرای خرید اوراق قرضه تکیه کرد و نگرانی خود را بابت کاهش رشد اقتصادی و خطر تورم منفی در منطقه اروپا ابراز داشت.

به رغم نوسانات افزایشی و صعودی قیمت یورو در طی ۲۴ ساعت گذشته، تغییر خاصی در نمای تکنیکال حرکت این زوج دیده نمی شود و همچنان بر این باوریم که حرکت قیمت در میان مدت و بلند مدت کاهشی خواهد بود و دوباره معامله گران در نرخهای بالا اقدام به فروش یورو خواهند کرد.

در هر صورت برای امروز از نحوه چینش سفارشات فروش یورو دستورات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۲۴۹۰ ، ۱٫۲۵۰۰ ، ۱٫۲۵۱۵ ،۱٫۲۵۲۰ و ۱٫۲۵۳۰ چیده شده اند و سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۲۴۳۰ ، ۱٫۲۴۲۰ و ۱٫۲۴۰۰ قرار دارند.

تمامی شاخصهای اخیر اروپا حکایت از وخامت اقتصاد این منطقه می کند و در آمریکا در صورتیکه امروز آمار سفارشات کالاهای بادوام ، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و فروش خانه های نوساز بهتر از حد انتظار اعلام شوند باید از هم اکنون یورو را در حوالی ۱٫۲۴۰۰ و پایین تر دید.

در غیر این صورت چنانکه پیشتر نیز گفتیم، انتظار می رود قبل از شروع یک حرکت قوی نزولی دیگر، فرصتهایی برای حرکت اصلاحی و افزایش به نرخهای نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۵۲۰ و حتی تا حدود سطح مقاومت اصلی ۱٫۲۵۶۰ با استفاده از بستن پوزیشن های فروش یورو و تحت فشار قرار دادن (short squeeze) ایجاد شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز امروز جهت نوسان گیری روزانه خریداران می توانند در نرخهای نزدیکی سطوح حمایت ۱۱۷٫۴۰ ، ۱۱۷٫۳۰ و ۱۱۷٫۱۰ اقدام به ورود برای پوزیشن خرید نمایند و برخی از سفارشات فروش نیز به ترتیب در نرخهای ۱۱۸٫۲۵ ، ۱۱۸٫۳۰ ، ۱۱۸٫۶۰ ، ۱۱۸٫۶۵ و ۱۱۸٫۷۵ قرار دارند.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز سطوح ۱۴۶٫۴۰ ، ۱۴۶٫۳۰ ، ۱۴۶٫۲۵ و ۱۴۶٫۰۰ فرصتهایی برای ورود خریداران ایجاد خواهد شد زیرا سطوح حمایت اولیه هستند و سفارشات فروش نیز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۴۷٫۲۵ ، ۱۴۷٫۳۰ ، ۱۴۷٫۴۰ ، ۱۴۷٫۵۰ و ۱۴۷٫۶۰ قرار دارند.

************************************

در قیمت جهانی اونس طلا مدتی است که قیمت در نوار بسیار باریکی بین نرخهای ۱۱۹۰ و ۱۲۰۷ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این فلز دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند و با نگاهی به نمودار پایین باید گفت که فعلا چندان مشخص نیست که حرکت اونس طلا چگونه خواهد شد اما در صورت شکست یکی از سطوح ۱۱۹۰ یا ۱۲۱۰ می توان نشانه هایی را برای حرکت قیمت مشخص کرد.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند هفته گذشته انتظار بازار برای آمار امروز سفارشات کالاهای بادوام ، مدعیان بیمه بیکاری و فروش خانه های نوساز آمریکا نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است و از سوی دیگر نباید فراموش کرد که عمده توجه بازار به نتیجه همه پرسی مردم سویس در خصوص افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور در روز ۳۰ نوامبر (یکشنبه) است.

فعلا وضعیت برای اونس طلا تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد.

در نمودار زیر مشخص است که موج سوم از چرخه سه موجی یعنی موج c در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۳ کامل شده است و این موج خود در درون پنج موج تشکیل شده است.

چنانچه قیمت جهانی اونس طلا بزودی نتواند خود را بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ تثبیت کند و به سطح ۱۲۱۰ برسد احتمال برگشت به ۱۱۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد ، در غیر این صورت با شکست سطح مقاومت ۱۲۰۳ و رسیدن قیمت به ۱۲۱۰ حرکت افزایشی تا سطوح ۱۲۲۶ و ۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تایید خواهد شد که این اهداف را در نمودار یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا