تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مدتی بالای سطح حمایت ۶۵۶۶ دلار/تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح ۶۶۴۰ اصلاح کند که این موضوع را بررسی الگوی کنج یا گوه تایید کرده است. خط روند پایینی این الگو به عنوان حمایت قیمت عمل کرده است که موقتا مانع از ریزش قیمت شده است.

در واقع حرکت برگشتی و اصلاحی احتمالا تا سطح خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۵۴۳٫۵۰ ادامه داشته باشد و البته باید به این نکته اشاره کرد که هرگونه حرکت اصلاحی، دوام چندانی نداشته باشد.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۵۵۰ باعث تایید الگوی گوه کاهشی می شود که می تواند هدف ۶۴۰۰ را مشخص سازد و این سطح همانطور که در نمودار پایین مشخص است مماس با خط روند به موازات خط روند بالایی الگوی گوه می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

این رو با توجه به تحلیل تکنیکال و بررسی چارت پایین برای امروز می توان با شکسته شدن این سطح ۶۵۵۰ اقدام به فروش مس کرد و هدف را رسیدن قیمت به نرخ ۶۴۰۰ تعیین نمود.

بنابراین برای امروز اگر خط روند پایینی این الگو که در محدوده ۶۵۵۰ با قدرت تشکیل شده، شکسته شود، می توان به ادامه این حرکت کاهشی امیدوار بود که در این صورت، هدف ما، سقوط قیمت جهانی مس به نرخ ۶۴۰۰ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به اینکه قیمت توانسته است حرکت پنج موجی خود را تکمیل نماید، انتظار داریم که امروز قیمت آن مجدد سطح ۲۰۴۵ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۲۶ نوامبر) را لمس کند.

در نمودار پایین مشخص است که این چرخه از سطح ۲۰۰۲ (پایین ترین سطح روز ۱۸ نوامبر) شروع شده و به پنج موج کوچکتر تقسیم شده است.

به باور ما موج آخر یعنی موج ۵ به پنج موج در قالب موجهای i , ii , iii , iv , v تقسیم شده و کاملا مشخص است که موج ۵ یک الگوی افزایشی گوه را بوجود آورده است که در واقع یکی دیگر از الگوهای سقف قیمتی محسوب می شود و نشان می دهد که قیمت به پیک و سقف خود رسیده است.

همانگونه که در چارت پایین دیده می شود بعد از آنکه قیمت موفق نشد به بالای خط روند الگوی گوه برسد، هم اکنون در حال کاهش به سوی سطح ۲۰۰۲ می باشد و تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۷۰ موجب افزایش قیمت به سطح ۲۰۸۰ می شود.

در نمودار پایین می بینیم که سطح نزدیکی ۲۰۷۰ برای چندین بار مورد حمله قرار گرفت اما آلومینیم آلیاژی قادر به عبور از آن نشد و با توجه به خالی بودن تقویم اقتصادی و پشت سر گذاشتن اخبار مهم و آماده بودن بازار از لحاظ تکنیکی برای ایجاد ترند انتظار ایجاد ترند ملایمی در جهت تضعیف قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۲۰۴۵ و حتی ۲۰۰۲ دلار/تن داریم که این سطوح در نمودار پایین به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم