تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۱۱۷۵ را لمس کند و در صورت شکست آن دوباره به سوی سطح ۱۱۳۱٫۸۵ کاهش یابد.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) تشکیل شده است و به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت اونس طلا که قبلا از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ شروع شده بود در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۰۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است.

همانطور که روز گشته گفتیم این حرکت برگشتی صرفا در جهت یک حرکت اصلاحی و پول بک به سوی خط روند پایینی الگوی بزرگ مثلث می باشد که این الگوی نزولی هدفی در حدود سطح ۱۰۴۳ را برای اونس طلا نشان می دهد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده به موازات خط روند بالایی الگوی مثلث می باشد.

در طی ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم که عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ احتمال شروع مجدد روند نزولی در میان مدت را به سوی این سطح فراهم کرده است.

از سوی دیگر ، از آنجایی که سقوط نفت سبب می شود تا از فشارهای تورمی کاسته شود، در نتیجه تقاضا برای اونس طلا پایین آمده و قیمت نیز کاهش می یابد و جدای از رفتار این چند هفته اونس طلا و اصلاح اخیر قیمت از سطح ۱۱۳۱ تا ۱۲۰۳ نباید فراموش کرد که این فلز همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

کاهش بهای نفت ، افزایش ارزش دلار و فروش ذخایر طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از دلائل اصلی کاهش ارزش اونس طلا می باشند که همچنان پابرجا هستند.

با نگاهی به نمودار پایین در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۱۷۵ و ۱۲۰۳ در حال نوسان است و پس از خبر روز یکشنبه همه پرسی سویس در خصوص افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد و خبر روز یکشنبه تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

همه پرسی روز یکشنبه به نوعی تکلیف بازار و موضع رسمی بانک مرکزی سویس را مشخص می کند و نقطه عطفی در روند بازار خواهد بود و فعلا نتایج نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که تعداد موافقان این رفراندوم از ۴۴ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

در هر صورت برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال احتمال کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۱۷۵ وجود دارد و در صورت شکسته شدن این سطح فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۱۳۱ بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا