تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و در چارت کاملا مشخص است که برای معاملات امروز قیمت تمایل دارد سطح حمایت ۶۴۸۰ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۶۴۳۷ و ۶۴۱۱ فراهم می آورد.

در نمودار پایین می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده است.

این موج همانطور که روز جمعه گفتیم در حال کاهش به سوی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی می باشد و این محدوده مماس با خط روند نقطه چین به موازات خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) می باشد که تاییدی در جهت الگوی ادامه دهنده کاهشی می باشد و به اعتقاد ما در طی ۱ الی ۲ هفته آینده قیمت جهانی مس می تواند حتی تا سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) کاهش یابد.

بدین جهت برای معاملات امروز شکسته شدن سطح حمایت ۶۴۸۰ می تواند به سقوط قطعی مس و حرکت کاهشی به محدوده ۶۴۳۷ و ۶۴۱۱ بیانجامد.

در حال حاضر این فلز در منطقه بالای حمایت ۶۴۸۰ قرار دارد و احتمال ریزش آن تا این سطح وجود دارد و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود می توان موج کاهش مس را انتظار داشت.

بنابراین پیشنهاد می شود برای شروع حرکت نزولی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی قیمت جهانی مس برای عبور از حمایت ۶۴۸۰ دلار/تن فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگتهای مشخص شده در نمودار پایین بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز جمعه همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا حدود سطح ۲۰۲۹ دلار/تن کاهش یابد و در صورتیکه بتواند از این سطح حمایت عبور کند منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۲۰۱۹ می شود.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۲۰۰۲ (پایین ترین سطح روز ۱۸ نوامبر) به ۲۰۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ نوامبر) تشکیل شده است که روز جمعه بدان اشاره کردیم.

از منظر تحلیل تکنیکال، سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که در صورت شکست باعث فرود قیمت به سطح ۲۰۱۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

چنین به نظر می رسد الگوی سقف دو قلو (double top) در حوالی سطح مقاومت ۲۰۷۵ ساخته شده است که این الگو به محض کاهش قیمت به پایین سطح ۲۰۰۲ (سطح خط گردن) بیشتر تایید خواهد شد.

این موج نزولی همچنین نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی براحتی می تواند در روزهای آتی تا سطح ۲۰۰۲ و در طی ۱ الی ۲ هفته آینده تا سطح ۱۹۲۶ دلار/تن پایین آید که این اهداف نزولی را الگوی سقف دو قلو تایید کرده است.

در این صورت، امکان کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی چندان بعید نخواهد بود، مضافاً اینکه ممکن است بازار الگوی سقف دو قلو اخیر را نیز در نظر بگیرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومنییم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم