تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

شروع هفته جدید با نوسانات آرام بازار همراه بوده و این در حالی است که انتشار خبر تقلیل رتبه اعتبارات ژاپن توسط شرکت اعتباری مودی منجر به سقوط شدید ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطوح ۷ ساله گذشته شد و شاهد نوسانات شدید قیمت ین ژاپن در برابر ارزهای اصلی بودیم.

این مسئله نشان داد که اقتصاد ژاپن همچنان با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و زوج دلار- ین ژاپن سرانجام مقاومت ۱۱۹ را در هم شکست و حدود ساعت ۱۲ به وقت تهران این خط شکسته شد و به نظر می آید که این زوج ارز تاب بالا ماندن را داشته باشد.

به همین خاطر انتشار این خبر که شرکت رتبه بندی Moody موقعیت اوراق قرضه ژاپن را از AA3 به A1 تغییر داده است، به تقویت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن تا سطح ۱۱۹٫۱۲ کمک کرد اما پس از کسب سود معامله گران (profit taking) قیمت مقداری به سطح ۱۱۸٫۰۷ اصلاح کرد.

در مورد چینش سفارشات خرید و فروش امروز در زوج ارز دلار – ین ژاپن باید گفت که برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در سطوح ۱۱۸٫۰۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ ساعته ) و ۱۱۸٫۰۰ و ۱۱۷٫۹۸ (خط تنکان سن روزانه) قرار دارند.

خبر های ریز و درشتی که از راه می رسند همگی در جهت این هستند که زوج دلار در مقابل ین ژاپن باز هم افزایش پیدا کند و برای امروز پیشنهاد می شود در محدوده نزدیکی ۱۱۹٫۱۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا برخی از سفارشات فروش امروز بر روی محدوده ۱۱۹٫۳۰ ، ۱۱۹٫۴۰ و ۱۱۹٫۵۰ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید قیمت در پایین سطح مقاومت یعنی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته و ۲۰۰ ساعته گذشته قرار گرفته است.

برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۲۵۰۰ ، ۱٫۲۵۳۰ ، ۱٫۲۵۴۰ ، ۱٫۲۵۵۰ و ۱٫۲۵۷۰ قرار دارند و از این رو می بایست استاپهای فروش را چند پیپ در بالای سطح ۱٫۲۵۷۰ قرار داد و سفارشات خرید نیز به ترتیب در محدوده ۱٫۲۴۲۰ ، ۱٫۲۴۱۰ و ۱٫۲۴۰۰ وجود دارند.

امروز به غیر از شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اخبار چندان مهمی نداریم و بیستر توجهات به جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و گزارش اشتغال آمریکا (NFP) در روزهای پنجشنبه و جمعه معطوف شده است .

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو