تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در طی ۲۴ ساعته گذشته بازار جهانی اونس طلا به شدت آرام بوده است و برعکس روز دوشنبه شاهد تحرک چندانی نبودیم. رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است.

این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است. در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که از نظر تکنیکی عطش شدیدی در صورت شکست سطح ۱۲۱۳ برای خرید اونس طلا وجود دارد اما بازار بهانه بنیادی خاصی نیافته است. در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند.

همانگونه که در نمودار قیمت جهانی اونس طلا مشاهده می شود قیمت در کانال نزولی قرار دارد و علیرغم رشد قابل توجه روز دوشنبه هنوز نتوانسته که از خط روند بالایی این کانال عبور کند و همچنان در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نوسان است.

جهت حرکت قیمت هنوز هم در کوتاه مدت مشخص نیست و در مقابل، احتمال استمرار حرکت خنثی وجود دارد. سطح حمایت بر روی ۱۱۹۰ قرار دارد و چنانچه شکسته شود فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۱۸۵ و ۱۱۷۵ و ۱۱۶۹ است و در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۳ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۲۲۲ و ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۳۴۵ به ۱۱۳۱) تلقی شود.

اگر آمارهای اشتغال بخش خصوصی امروز از آمریکا قیمت را به نرخهای پایین بازگرداند، سطوح حمایت اولیه بر روی ۱۱۹۰ خواهد بود و در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت ۱۲۱۳ قرار خواهند داشت.

از این رو، احتمالاً حرکت قیمت تا پیش از اعلام اخبار اشتغال بخش خصوصی امروز در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران در روندی خنثی قرار گیرد. اگر امروز اونس طلا قادر به عبور از مقاومت ۱۲۱۳ نباشد، کاهش قیمت به سطح ۱۱۹۰ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم آورد.

به همین خاطر برای امروز بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این خبر باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

مهمترین خبر این هفته از ایالات متحده که در واقع مهمترین خبر هفته نیز می باشد اعلام میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) در روز جمعه می باشد.

بنابراین، برای امروز اعلام اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت باشد و از نظر تکنیکی، برای شروع یک حرکت می بایست در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۱۳ در بالا و یا ۱۱۹۰ در پایین باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا