تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و کاملا در چارت پایین مشخص است که قیمت توانسته سطح حمایت ۶۴۸۰ دلار/تن را بشکند و از هم اکنون راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۶۴۳۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) هموار شده است که دیروز بدان اشاره کردیم.

در چارت زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار داشت که دیروز با قدرت تمام شکسته شد و زمینه برای بازگشت مجدد حرکت نزولی مس فراهم شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، هم اکنون در موج نزولی قدرتمند C قرار داریم که این موج می تواند قیمت جهانی مس را تا حدود سطح ۶۴۱۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) که همزمان با خط روند پایینی کانال کاهشی است پایین آورد و حتی تا سطح ۶۳۶۸ کاهش یابد که این هدف آخر بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

می توان انتظار داشت در آینده ای نه چندان دور شاهد رسیدن قیمت جهانی مس به نرخ های پایین تر یعنی سطوح ۶۴۱۱ و سپس ۶۳۶۸ باشیم.

از این رو هدف کلاسیک قیمت سقوط تا محدوده ۶۴۳۷ و پس از آن ۶۴۱۱ خواهد بود و برای امروز انتظار داریم سطح ۶۴۸۰ مقاومت مستحکمی باشد و مانع از هر گونه حرکت افزایشی برای مس گردد.

بدین جهت، پیش بینی هایی که برای کاهش قیمت جهانی مس در کانال نزولی وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و همانطور که روز گذشته گفتیم ممکن است که قیمت به سطح ۶۴۳۷ و ۶۴۱۱ دلار/تن کاهش یابد که این هدفها در نمودار پایین مشخص هستند.

آمار و اخبار اقتصادی امروز و نیز حساسیتی که هم اکنون بازار نسبت به اخبار امروز و فردا دارد، احتمالاً موجب استمرار فشارهای نزولی بر قیمت جهانی مس گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومیینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد و گزارش تحلیلی قبلی معتبر است و برای امروز فشار نوسان قیمت پایین سطح ۲۰۰۰ دلار/تن بیشتر شده است و در طی ۲۴ ساعته گذشته شاهد فرود قیمت به زیر این سطح نیز بودیم.

در چارت پایین مشخص است که این سطح حمایت و ساپورت بر روی ۲۰۰۲ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و با توجه به کامل شدن حرکت پنج موجی قیمت (چرخه پنج موجی از سطح ۲۰۰۲ تا سطح ۲۰۷۵) حالا می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سوی سطوح ۱۹۵۰ و بعد از آن ۱۹۰۰ باشیم.

براساس آنچه که قبلا گفتیم، سیگنال فروش بسیار خوبی در پایین این سطح تشکیل شده است و با سقوط قیمت به زیر سطح حمایت ۲۰۰۲ حرکت نزولی شدت بیشتری خواهد یافت که در نمودار پایین می بینیم.

همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت به پایین سطح ۲۰۰۲ کاهش یافته و ما ادامه سیر نزولی قیمت به ترتیب سطوح ۱۹۵۰ و ۱۹۰۰ را محتمل میدانیم و احتمال فرود قیمت در آینده نزدیک به این سطوح بسیار خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه آلومینیم آلیاژی برای رسیدن و گذر کردن از سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار/تن در روزهای آینده هموار خواهد شد. به عبارتی نیرویی که این فلز تا این حد ضعیف کرده همچنان پابرجاست و احتمال ادامه آن بسیار است و به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش آلومینیم آلیاژی وجود داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم