تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن اخبار و رویدادهای اقتصادی در ایالات متحده بسیار مورد توجه است خصوصا اینکه امروز آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت جهانی مس نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت توانسته سطح حمایت ۶۴۸۰ دلار/تن را بشکند و پایین آن تثبیت شود و از هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت جهانی مس به سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۶۴۳۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) هموار است.

در چارت زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار داشت که این هفته با قدرت تمام شکسته شد و زمینه برای بازگشت مجدد حرکت نزولی مس فراهم کرده است. از این رو، حتی رسیدن به سطح مقاومت ۶۸۴۰  فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت، هم اکنون در موج نزولی قدرتمند C قرار داریم که این موج می تواند قیمت جهانی مس را تا حدود سطح ۶۴۱۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) که همزمان با خط روند پایینی کانال کاهشی است پایین آورد و حتی تا سطح ۶۳۶۸ کاهش یابد که این هدف آخر بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

بدین ترتیب، همچنان بر این باوریم که روند اصلی نزولی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم و می توان انتظار داشت در آینده ای نه چندان دور شاهد فرود قیمت جهانی مس به نرخ های پایین تر یعنی سطوح ۶۴۱۱ و پس از آن سطح ۶۳۶۸ باشیم.

از این رو هدف کلاسیک قیمت سقوط تا محدوده ۶۴۳۷ و پس از آن ۶۴۱۱ خواهد بود و برای امروز انتظار داریم سطح ۶۴۸۰ مقاومت مستحکمی باشد و مانع از هر گونه حرکت افزایشی برای مس گردد.

بدین جهت، پیش بینی هایی که برای کاهش قیمت جهانی مس در کانال نزولی وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و همانطور که در این چند روز نیز گفتیم ممکن است که قیمت به سطح ۶۴۳۷ و ۶۴۱۱ دلار/تن کاهش یابد که این هدفها در نمودار پایین مشخص هستند.

آمار و اخبار اقتصادی امروز و نیز حساسیتی که هم اکنون بازار نسبت به اخبار اشتغال آمریکا دارد، احتمالاً موجب نوسانات قیمت جهانی مس گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومیینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان در شیب کاهشی قرار گرفته است و اکنون هیچگونه تردیدی نیست که روند فعلی حرکت نزولی است و برای کسانی که هنوز وارد بازار نشده اند، اکنون زمان مناسبی است تا از ادامه حرکت نزولی به سود برسند.

گزارش تحلیلی گذشته کماکان معتبر است و برای امروز فشار نوسان قیمت همچنان پایین سطح ۲۰۰۰ دلار/تن بیشتر شده است و در چند روز گذشته شاهد فرود قیمت به زیر این سطح نیز بودیم که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین مشخص است که این سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۲۰۰۲ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و با توجه به کامل شدن حرکت پنج موجی قیمت (چرخه پنج موجی از سطح ۲۰۰۲ تا سطح ۲۰۷۵) باز هم می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سوی سطوح ۱۹۵۰ و بعد از آن ۱۹۰۰ باشیم.

براساس آنچه که قبلا گفتیم، سیگنال فروش بسیار خوبی در پایین این سطح ۲۰۰۲ تشکیل شده است و با سقوط قیمت به زیر سطح حمایت ۲۰۰۲ حرکت نزولی شدت بیشتری خواهد یافت که در نمودار پایین می بینیم.

همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت به پایین سطح ۲۰۰۲ کاهش یافته و ما ادامه سیر نزولی قیمت به ترتیب سطوح ۱۹۵۰ و ۱۹۰۰ را محتمل میدانیم و احتمال فرود قیمت در آینده نزدیک به این سطوح بسیار خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه آلومینیم آلیاژی برای رسیدن و گذر کردن از سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار/تن در روزهای آینده هموار خواهد شد.

به عبارتی نیرویی که این فلز را تا این حد پایین آورده همچنان پابرجاست و احتمال ادامه آن بسیار است و به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش آلومینیم آلیاژی وجود داشته باشد. در کل معامله گران با رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به نرخهای بالا اقدام به فروش خواهند کرد و از این رو، انتظار می رود هرگونه حرکت صعودی، دوام چندانی نداشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم