تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تلاش قیمت جهانی اونس طلا برای تثبیت قیمت پایین سطح ۱۲۰۰ تاییدی از ادامه روند کاهشی آن است و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۸۶ (پایین ترین سطح روز جمعه)، احتمال ادامه حرکت کاهشی به ترتیب به سطوح ۱۱۷۵ و ۱۱۶۵ بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

وزارت کار ایالات متحده، روز جمعه گزارش وضعیت اشتغال ماهانه را منتشر نمود؛ بر اساس این گزارش، در ماه نوامبر، تعداد ۳۲۱۰۰۰+ فرصت شغلی اعلام گردید که بالاترین رشد طی ۳ ساله گذشته محسوب می شود. به دلیل اهمیت تحولات بازارهای مالی، سرمایه گذاران و معامله گران بازار به این خبر توجه کردند.

با توجه به استمرار رشد اشتغال در آمریکا این امکان وجود دارد که بانک فدرال رزرو آمریکا در اواسط سال آینده اقدام به افزایش نرخ بهره نماید و از آنجایی که دلار آمریکا به روند صعودی خود به بالاترین سطح ۵ ساله گذشته ادامه می دهد و همچنین از آنجایی که پیش بینی می کنیم که بهای نفت باز هم با کاهش مواجه شود در مجموع این تحولات موجب کاهش اونس طلا می شود.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای نفت و اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود.

بازار همچنان انتظار دارند تا بانک مرکزی آمریکا بزودی (احتمالا در اواسط سال آینده) نرخ بهره را افزایش دهد که در این صورت، شاهد تقویت بیشتر دلار آمریکا و ادامه فشارهای نزولی بر اونس طلا خواهیم بود.

قیمت کالاها (Commodities) همچنان در شیب نزولی است: بدلیل اقدام اوپک (OPEC) به تثبیت سطح تولیدات خود، بهای نفت وست تگزاس و برنت دریای شمال همچنان رو به کاهش هستند و از این جهت اونس طلا نیز خریداران چندانی ندارد.

همانگونه که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد نمودار قیمت کاملا در پایین سطح مقاومت اولیه ۱۲۰۰ تثبیت شده است و در حال کاهش به سطح ۱۱۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد و قیمت در مسیر کانال نزولی قرار گرفته است. از این رو ادامه روند نزولی می تواند قیمت را به نرخ ۱۱۸۵ و در ادامه سطوح ۱۱۸۰ و ۱۱۷۵ برساند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا