تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روندی یکطرفه و صعودی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح مقاومت ۶۴۸۰ دلار/تن تا نرخهای بالای سطح ۶۵۲۰ صعود کرده است و اکنون قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده است و در تلاش برای رسیدن به سطح ۶۵۴۹ می باشد.

امروز بازار بطور مشخص دارای تمایلات مثبت است که جالب توجه است و اگر قیمت جهانی مس به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۶۵۲۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تثبیت شود، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۶۵۴۹ بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

قبلا گفته بودیم که حرکت قیمت جهانی مس در روندی خنثی قرار گرفته است و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند تا یکی از سطوح ۶۴۸۰ و ۶۴۳۷ با قدرت شکسته شوند و در نمودار پایین می توان شکسته شدن سطوح مقاومت ۶۴۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۶۵۲۰ را مشاهد کرد که نشان دهنده افزایش انرژی خریداران است.

فعلا برای امروز بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران است، با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از تثبیت قیمت بالای مقاومت اصلی ۶۵۲۰ ، روند افزایشی قیمت مس ادامه یابد.

از لحاظ تکنیکی در چارت زیر کاملا مشخص است که قیمت در بالای سطح ۶۵۲۰ خود را نگه داشته است و در صورتیکه به همین صورت در بالای این خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی تثبیت شود احتمالا قیمت جهانی مس وارد سطح ۶۵۴۹ دلار/تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان در روندی نامشخص و بدون روند قرار دارد و عدم استمرار حرکت نزولی، موقتا باعث اصلاح قیمت شده است و ما انتظار داریم که این حرکت اصلاحی با سطح مقاومت ۲۰۰۲ دلار/تن مواجه شود.

روند کلی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همچنان نزولی است و از نظر تحلیل تکنیکال این امواج اصلاحی مقطعی خواهند بود. در نمودار پایین مشخص است که سطح مقاومتی که در نرخ ۲۰۰۲ ایجاد شده است می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم آورد.

براساس نمودار پایین تحلیل تکنیکال نشان داده که این حرکات اصلاحی نمی توانند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کنند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شوند.

بنابراین از نظر تکنیکی و بنیادی همچنان قیمت تحت فشار است و از آنجاییکه امروز در بازار اخبار چندانی منتشر نخواهد شد، بازار به انتظار واکنش قیمت به سطح مقاومت ۲۰۰۲ می باشد که این سطح قبلا به عنوان سطح حمایت قیمت عمل می کرد و حالا تبدیل به مقاومت جدی برای قیمت آلومینیم آلیاژی شده است و نباید فراموش کرد که امواج با دلائل تکنیکی عمر چندانی ندارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم