تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دوباره به پایین سطح خمایت ۶۴۸۰ دلار/تن رسید و قیمت نتوانست خود را بالای سطح مقاومت ۶۵۲۰ تثبیت کند و اکنون قیمت در این محدوده نزدیکی حمایت ۶۴۸۰ اندکی متوقف شده است و در تلاش برای کاهش به سطح ۶۴۳۷ می باشد.

برخلاف دیروز ، امروز بازار بطور مشخص دارای تمایلات منفی است که جالب توجه است و اگر قیمت جهانی مس به همین صورت در پایین سطح حمایت ۶۴۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تثبیت شود ، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۶۴۳۷ بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی می باشد.

 در نمودار پایین می توان شکسته شدن سطح حمایت ۶۴۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را مشاهده کرد که نشان دهنده پتانسیل ورود فروشندگان به بازار است.

برای امروز بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است، با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از تثبیت قیمت پایین حمایت اصلی ۶۴۸۰  روند کاهشی قیمت جهانی مس ادامه یابد.

از لحاظ تکنیکی در چارت زیر کاملا مشخص است که قیمت در پایین سطح حمایت ۶۴۸۰ خود را نگه داشته است و در صورتیکه به همین صورت در پایین این خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تثبیت شود احتمالا قیمت جهانی مس وارد منطقه ۶۴۳۷ و حتی ۶۴۱۱ دلار/تن خواهد شد که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان در روندی کاهشی  قرار دارد و روز گذشته دیدیم که عدم استمرار حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت اصلی ۲۰۰۲ دلار/تن باعث کاهش دوباره قیمت جهانی به سوی سطح ۱۹۶۰ گردید و ما انتظار داریم که این حرکت کاهشی استمرار بیشتری یابد.

روند کلی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همچنان کاهشی است و همانطور که روز گذشته گفتیم از نظر تحلیل تکنیکال این امواج اصلاحی مقطعی خواهند بود و در نمودار پایین مشخص است که سطح مقاومتی که در نرخ ۲۰۰۲ ایجاد شده بود توانست که فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم آورد.

براساس نمودار پایین تحلیل تکنیکال نشان داده که این حرکات اصلاحی نمی توانند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کنند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شوند و قیمت به پیک و سقف قیمتی خود به سطح ۲۰۰۲ رسید و معامله گران دوباره وارد پوزیشن فروش خواهند شد.

بنابراین از نظر تکنیکال و بنیادی همچنان قیمت آلومینیم آلیاژی تحت فشارهای نزولی است و از آنجاییکه امروز در بازار اخبار چندانی منتشر نخواهد شد، فعالان بازار به فروش خود ادامه می دهند.

حتی در صورت اصلاح قیمت، می بایست تایید کنیم که هر گونه حرکت اصلاحی می تواند بوسیله برخی از عوامل تعدیل شود و سطح مقاومت ۲۰۰۲ دلار/تن همچنان به عنوان مقاومت مستحکم مانع از پیشرفت صعودی آلومینیم آلیاژی می گردد.

با این حال تا هنگامی که سطح مقاومت ۲۰۰۲ دلار/تن در سطوح پایین پایدار است، همچنان نسبت به ورود در نرخهای بالا برای فروش آلومینیم آلیاژی اقدام خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم