تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت این زوج که پیشتر به زیر سطح ۱٫۲۲۵۰ رسیده بود، موقتا از تب و تاب افتاده و از آنجاییکه فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش در نرخهای بالای ۱٫۲۴۰۰ مخصوصا محدوده نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه (نزدیکی محدوده ۱٫۲۴۴۰ و ۱٫۲۴۵۰) و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه (نزدیکی منطقه ۱٫۲۵۶۰ و ۱٫۲۵۷۰) وجود دارد، تمایل برای فروش در نزدیکی این منطقه برای میان مدت دیده می شود.

تمایلات نزولی یورو در حالی شکل می گیرد که قیمت فعلا در بالای سطوح ۱٫۲۳۵۰ و ۱٫۲۳۶۰ قرار گرفته است و هرچند که یورو کماکان در پایین سطوح مقاومت تثبیت شده است اما انتظار می رود موقتا نشانه هایی از شروع حرکت اصلاحی تا نزدیکی سطوح مقاومت دیده شود. از این رو هنوز هم تمایل برای فروش وجود دارد و حرکت اصلاحی چندان پایدار نخواهد بود.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن همانطور که در نمودار پایین می بینیم حرکت صعودی روز گذشته این زوج در سطح ۱۲۱٫۸۶ ناکام ماند و با رسیدن قیمت به نزدیکی مقاومت ۱۲۲ حرکت نزولی آغاز شد و امروز قیمت به نرخ های پایین ۱۱۹٫۵۵ فرود آمد.

در حال حاضر در نمودار پایین مشخص است قیمت زوج ارز دلار – ین ژاپن در تلاش برای تثبیت قیمت خود در بالای خط تنکان سن است و اگر شکسته شود و کندل روزانه پایین این خط بسته شود منجر به اصلاح و برگشت قیمت به ترتیب به سطوح ۱۱۹٫۰۰ می شود و حتی در صورتیکه شتاب حرکت اصلاحی بیشتر باشد می تواند تا حدود سطح ۱۱۷٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۰۵٫۱۹ به ۱۲۱٫۸۶) برگردد. انتظار داریم این حرکت اصلاحی و نزولی موقتی و تنها برای کوتاه مدت دوام داشته باشد.

سقوط قیمت نفت، افزایش جریان ریسک گریزی و اظهارات چند تن از سیاستگذاران پولی بانک مرکزی آمریکا که به وضوح اعلام کرده اند” نرخهای بهره برای مدت طولانی” در سطوح پایین باقی خواهد ماند، موقتا منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن گردیده است. با توجه به تشکیل پوزیشن های بسیار زیاد فروش ین ژاپن، می بایست با احتیاط و دقت، حرکت اصلاحی زوج ارز دلار – ین ژاپن را مد نظر داشته باشیم.

هفته آینده جلسه بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود و هرچند انتظار تغییر نرخ بهره را نداریم اما بیانیه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا پس از جلسه همواره محرک بازار بوده است و اینبار نیز مستثنی نخواهد بود.

بیانیه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند چشم اندازی از تصمیمات آنها در سال آینده میلادی را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن