تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که دیروز گفتیم اونس طلا در تلاش برای صعود و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۳۴۴ به ۱۱۳۱) هنوز ناکام مانده است و با رسیدن قیمت به این سطح مقاومت از شدت حرکت صعودی کاسته شده است و قیمت نفت نیز به شدت سقوط کرده است که همین مسئله مانع از تقویت بیشتر اونس طلا شده است.

از این رو در مسیر صعود اونس طلا همچنان با دیواره مقاومت ۱۲۳۸ مواجه است. بالاتر از این سطح، مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۲۴۷ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

در حرکت نزولی نیز اولین سطح حمایت بر روی نرخ ۱۲۱۵ قرار دارد. این احتمال وجود دارد که روند افزایشی در سطح ۱۲۳۸ به پایان رسیده باشد اما برای تایید این مطلب، می بایست قیمت در پایین سطح ۱۲۰۹ ثبیت شود تا در اولین هدف به سطح ۱۲۰۰ و در ادامه به نرخ ۱۱۸۶ برسد. اکنون پیش بینی می کنیم تا زمانیکه شاهد شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۸ یا حمایت ۱۲۰۹ باشیم، حرکت در روندی خنثی ادامه یابد.

امروز خرده فروشی ایالات متحده ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار بازار چیزی در حدود ۰٫۴+ درصد افزایش است که نسبت به ماه قبل اندکی بیشتر می باشد و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به مثبت اعلام شدن آمار اشتغال آمریکا (NFP) ممکن است خرده فروشی نیز وارد قلمرو مثبت شود که در این صورت باید در صورت شکست سطح ۱۲۱۵ و ۱۲۰۹ انتظار تضعیف اونس طلا را داشت.

از طرف دیگر اما با توجه به ضعف شاخص دلار آمریکا، در صورتیکه خرده فروشی حتی کمی ضعیف تر از حد انتظار اعلام شود فرصت بسیار مناسبی برای افزایش اونس طلا خواهد بود. یادآوری می شود برای استمرار حرکت صعودی اونس طلا می بایست قیمت از سطح مقاومت ۱۲۳۸ با قدرت عبور کرده تا به هدفهای ۱۲۴۷ و ۱۲۵۵ و ۱۲۶۲ نزدیک شود.

امروز همچنین اعلام شد که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) برای دومین روز متوالی افزایش یافته و با ۳ تن افزایش به ۷۲۴٫۸۰ تن رسیده است. با این حال منابع طلا این صندوق هنوز در پایین ترین سطح خود در شش ساله گذشته قرار دارد.

علاوه بر شاخص خرده فروشی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری آمریکا منتشر می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲۹۷۰۰۰ به ۲۹۹۰۰۰ تغییر یابد و هر چقدر این رقم پایین اعلام شود مبیّن شرایط مثبت بازار کار در آمریکا است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا