تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در چارت پایین مشخص است که قیمت به پایین سطوح حمایت ۶۴۳۷ و ۶۴۱۱ دلار/تن کاهش یافته است و همانطور که روز گذشته گفتیم براحتی توانسته خود را کاملا پایین این سطوح حمایت تثبیت کند و اکنون قیمت در این محدوده نزدیکی حمایت ۶۴۱۱ اندکی متوقف شده است و در تلاش برای کاهش به سطح ۶۳۶۸ می باشد که در چارت پایین این هدف دیده می شود.

در مجموع بازار بطور مشخص دارای تمایلات منفی است که همچنان جالب توجه است و اگر قیمت جهانی مس به همین صورت در پایین سطح حمایت ۶۴۱۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) تثبیت شود ، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۶۳۶۸ بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی می باشد.

 در چارت پایین می توان شکسته شدن سطوح حمایت ۶۴۳۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و  ۶۴۱۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را مشاهده کرد که نشان دهنده پتانسیل ورود فروشندگان به بازار است.

برای امروز بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است، با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از تثبیت قیمت پایین حمایت اصلی ۶۴۱۱  روند کاهشی قیمت جهانی مس ادامه یابد.

از لحاظ تکنیکی در چارت زیر کاملا مشخص است که قیمت در پایین سطح حمایت ۶۴۱۱ خود را نگه داشته است و در صورتیکه به همین صورت در پایین این خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی تثبیت شود احتمالا قیمت جهانی مس در موج نزولی C تا سطح ۶۳۶۸ دلار/تن کاهش خواهد یافت که این هدف در نمودار پایین مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن براساس تحلیلهای گذشته همچنان در روندی کاهشی قرار دارد و در این چند روز گذشته دیدیم که عدم استمرار حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت اصلی ۲۰۰۲ دلار/تن باعث ریزش شدید قیمت جهانی به سوی سطح ۱۹۶۰ و پایین تر شده است و ما انتظار داریم که این حرکت کاهشی استمرار بیشتری یابد.

قبلا نیز عرض کردم روند کلی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همچنان کاهشی است و همانطور که گفتیم از نظر تحلیل تکنیکال این امواج اصلاحی مقطعی خواهند بود و در نمودار پایین مشخص است که سطح مقاومتی که در نرخ ۲۰۰۲ ایجاد شده بود توانست که فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم آورد. این همان سطحی است که قیمت در طول هفته بارها تلاش کرده از آن عبور کند اما ناموفق بوده است.

براساس نمودار پایین تحلیل تکنیکال نشان داده که این حرکات اصلاحی نمی توانند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کنند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شوند و قیمت به همان پیک و سقف قیمتی خود در سطح ۲۰۰۲ دست یافته و معامله گران را دوباره وارد پوزیشن فروش کرده است.

بنابراین از نظر تکنیکال و بنیادی همچنان قیمت آلومینیم آلیاژی تحت فشارهای نزولی است و فعالان بازار به فروش خود ادامه می دهند و از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

حتی در صورت اصلاح قیمت، می بایست تایید کنیم که هر گونه حرکت اصلاحی می تواند بوسیله برخی از عوامل تعدیل شود و سطح مقاومت ۲۰۰۲ دلار/تن همچنان به عنوان مقاومت مستحکم مانع از پیشرفت صعودی آلومینیم آلیاژی می گردد.

با این حال تا هنگامی که سطح مقاومت ۲۰۰۲ در سطوح پایین پایدار است، همچنان نسبت به ورود در نرخهای بالا برای فروش آلومینیم آلیاژی اقدام خواهیم کرد.

به همین دلیل فروش در نرخهای بالا بهترین گزینه است و شروع حرکت صعودی را دور از انتظار می دانیم و هنوز هم فرصتهای زیادی برای ادامه حرکت کاهشی به زیر سطح ۱۹۰۰ دلار/تن وجود دارد که در چارت  پایین به وضوح مشخص است. همانند دیروز پیش بینی ما برای امروز نیز ادامه کاهش قیمت است. با هم منتظر می مانیم. به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم