تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید قیمت در حال تلاش برای رسیدن به سطح حمایت ۱۲۰۸ می باشد و برای امروز چنانچه بتواند این سطح را بشکند تا حدود سطح ۱۲۰۰ کاهش می یابد. از بالا نیز خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۱۲۲۹ وارد بازار خواهند شد.

در نمودار پایین مشخص است که سطح حمایت ۱۲۰۸ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) شکل گرفته است.

این موج افزایشی در اطراف سطح مقاومت ۱۲۳۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) متوقف شده است و به باور ما بیشتر در حرکت اصلاحی فعلی به نرخهای پایین برگشت خواهد کرد.

همچنین در نمودار پایین می بینیم که قیمت اونس طلا به زیر سطح حمایت ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسیده و به سوی محدوده نرخهای ۱۲۰۸ و ۱۲۰۰ کاهش خواهد یافت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار گرفته اند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) تشکیل شده است و اگر با قدرت شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۲۳۷ و ۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

از این رو برای ادامه حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر سطح حمایت ۱۲۰۸ تثبیت شود. در صورتی که قیمت در پایین این نرخ قرار گیرد، مانعی برای بازگشت قیمت به سطح ۷۶٫۴% فیبوناچی در سطح ۱۲۰۰ وجود نخواهد داشت. قرارگرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۲۰۰ نیز حرکت نزولی شدیدی را تا سطح ۱۱۸۵ به همراه خواهد داشت.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز در آستانه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعیین نرخ بهره در روز چهارشنبه قرار داریم و انتظار بازار برای سیگنال به افزایش نرخ بهره فعلا اونس طلا را در پایین سطح ۱۲۱۸ تثبیت کرده است.

چنانچه روز چهارشنبه لحن کلی بیانیه بانک مرکزی آمریکا نسبت به دو بیانیه قبلی قوی تر باشد این مسئله موجب خواهد شد تا معامله گران با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده، به فروش اونس طلا اقدام کنند. این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در بیانیه روز چهارشنبه خود عبارت تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین “برای مدت زمان قابل توجه” را حذف کند و زمینه را برای افزایش نرخ بهره در سال آینده فراهم کند.

از این رو چشم انداز حرکت تکنیکی و فاندامنتالی همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۲۰۸ و ۱۲۰۰ است و شروع حرکت صعودی تنها در صورت تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۱۲۲۹ ممکن خواهد بود.

بنابراین بازار جهانی اونس طلا در انتظار اعلام تصمیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) در خصوص تعیین نرخ سود بانکی و مهمتر از همه بیانیه همراه آن است که روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا