تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در بالای سطح حمایت ۵۶٫۲۲ دلار/بشکه مقداری با حمایت روبرو شود و یا اندکی به نزدیکی سطوح مقاومت ۵۸٫۹۰ ، ۵۹٫۵۵ و ۶۰٫۳۰ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) اصلاح کند و پس از آن دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت در موج بزرگ نزولی C قرار دارد و در این موج به سوی سطح ۴۹٫۶۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) در حال ریزش است و این موج همانطور که می بینید از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) شروع شده است.

در حال حاضر سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۵۶٫۲۲ واقع شده است و مقداری به بالای سطح مقاومت ۵۷٫۷۷ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کرده است.

از آنجایی که سطوح مقاومت زیادی بالای سطح ۵۷٫۷۷ به ترتیب ۵۸٫۹۰ و ۵۹٫۵۵ قرار دارد اما مقاومت ۶۰٫۳۰ بسیار مستحکم است و پس از اتمام این حرکت اصلاحی امتداد حرکت نزولی قیمت را به زیر نرخ ۵۶٫۲۲ هدایت خواهد کرد که می تواند به امتداد کاهش تا سطح ۵۳٫۶۹ منجر شود و این سطح همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

برای امروز شکسته شدن سطح ۵۵٫۹۰ نشانه ی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۶٫۲۲ می باشد که می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند. اکنون به نظر می رسد تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطح مقاومت اصلی ۶۰٫۳۰ قرار دارد، روند نزولی همچنان در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های پایین ۵۶٫۲۲ دلار/بشکه قرار گیرد، امکان پایداری روند نزولی بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۶۱٫۸۹ دلار/بشکه اصلاح کند و در نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۵۲ به این حرکت اصلاحی پایان دهد و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و تا حدود سطح ۵۹٫۲۵ پایین آید.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است، این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که این موج از سطح ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح ۶۱٫۸۹ برسد باعث اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۳٫۵۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود این در حالی است که نفوذ قیمت به پایین سطح ۶۰٫۲۸ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح ۵۹٫۲۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی مشخص گردیده است.

با توجه به انبوه مقاومتهای نفت برنت دریای شمال در بالای سطح مقاومت ۶۱٫۸۹ در صورت شکسته شدن سطح ۶۰٫۲۸ تا محدوده نزدیکی سطح ۵۹٫۲۵ کاهش پیدا خواهد کرد.

باید توجه داشت که قسمت مهمی از نیروی حرکت اصلاحی فعلی بر گرفته از قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از فروش قیمت می باشد و این حرکات اصلاحی چندان پایدار نیستند و در صورت تمایل به ورود می توان در قیمتهای بالاتر یعنی نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۵۲ دلار/بشکه مجدد اقدام به فروش نفت برنت نمود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت