تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای زوج ارز یورو – دلار محدوده حرکت فعلی این زوج مابین نرخهای ۱٫۲۳۷۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تا ۱٫۲۴۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است. سقوط قیمت از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۲۴۹۱ نشانه ای از شروع مجدد حرکت کاهشی به زیر سطح ۱٫۲۴۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) است.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱٫۲۸۸۷ به ۱٫۲۲۴۷) قرار گرفته است.

چنانچه کندل ۲ ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۱٫۲۴۲۱ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و کف ابر ایچیموکوی ساعتی) تثبیت شود، بازگشت قیمت به پایین سطح ۱٫۲۴۲۱ می تواند موجب کاهش تا نرخ ۱٫۲۳۸۴ (پایین ترین سطح روز جمعه) شود و دوباره تمرکز بازار را به هدف ۱٫۲۳۷۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) معطوف گردد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز اطلاعات اخیر اقتصادی از اروپا نشانه های بیشتری را از کاهش انتظار تورمی مشخص می نماید که این موضوع می تواند بیشتر بانک مرکزی اروپا (ECB) را به اتخاذ سیاست های انبساطی در اوایل سال آینده ترغیب کند. شاخص انتظار تورم مورد نظر بانک مرکزی اروپا برای پنج سال آینده به ۱٫۶۹ درصد کاهش یافت که عمدتا به خاطر سقوط شدید قیمت نفت بوده است.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر یورو تحمیل شود.

حتی برای میان مدت و بلند مدت نیز ورود به پوزیشن های فروش در نرخهای نزدیک به ۱٫۲۵۵۰ (مماس با کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۲۵۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فرصت مناسبی برای فروشندگان با تارگت ۱٫۲۲۵۰ و ۱٫۲۰۴۲ است. بنابراین تا زمانیکه قیمت در پایین این ابر ایچیموکو قرار گرفته است، روند نزولی یورو همچنان در میان مدت و بلند مدت پایدار است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

در زوج ارز دلار – فرانک سویس نیز همانگونه که در نمودار دوم مشاهده می گردد نمودار این زوج ارز برای مدت طولانی در بالای خط ابر ایچیموکوی روزانه در حال نوسان و افزایش بوده است .

هر بار با رسیدن قیمت به نزدیکی سقف ابر ایچیموکو به نرخهای بالا برگشت داشته و در حال حاضر نیز در نزدیکی ضلع بالایی خط ابر ایچیموکو می باشد که این خط ابر ایچیموکو در حوالی سطح ۰٫۹۵۷۱ می باشد و از دیگر سو در صورت عبور از خط تنکان و کیجون سن و تثبیت در بالای آن می توان انتظار افزایش قیمت به سطح ۰٫۹۷۵۰ و ۰٫۹۸۰۰ الی ۰٫۹۸۱۷ بود.

از این رو برای امروز نرخهای نزدیک به محدوده ۰٫۹۶۲۵ ، ۰٫۹۶۲۰ و ۰٫۹۶۰۰ الی ۰٫۹۵۸۰ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت های ۰٫۹۷۰۰ ،۰٫۹۷۱۰ ، ۰٫۹۷۲۰ و ۰٫۹۷۵۰ و حتی بالاتر هستند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از شاخص های صنعتی امپایر استیت و تولیدات صنعتی و فردا به غیر از بازار مسکن آمریکا اخبار چندانی دیده نمی شود و بازار عمدتاً به جلسه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا ، بیانیه همراه نرخ بهره و کنفرانس خبری یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) واکنش نشان خواهد داد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس