تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

استراتژی معاملاتی ما در مورد نفت خام سبک آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته بخوبی عمل کرده و با سقوط قیمت به پایین سطح ۵۶٫۲۲ دلار/بشکه دوباره فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در پایین این سطح شکل گرفت و مجدد قیمت آن رو به ضعف نهاد بطوریکه هم اکنون در آستانه سقوط آزاد به سطح ۵۳٫۶۹ قرار دارد که خط بستر مهمی از لحظ روانشناسی جمعی محسوب می شود.

هم اکنون قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال ریزش به سوی سطح ۵۳٫۶۹ است که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی مشخص گردیده است. هر چند ممکن است بازگشتهای تکنیکی کوچکی را در قالب موجهای اصلاحی جزئی شاهد باشیم اما در کل روند نفت همچنان نزولی است.

همانطور که روز گذشته گفتیم از نظر تحلیل تکنیکال، نرخهای زیر سطح ۵۶٫۲۲ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با قرار دادن دستور استاپ در بالا نرخ ۵۸٫۷۵ است.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان شدت حرکت نزولی نفت را مشاهده کرد که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی نفت و آینده رو به ضعف آن ندارد و انتظار برای سقوطی دیگر تا سطوح پایین تر قطعاً معقول است و پیش بینی می شود، امتداد بیشتر سقوط تا سطح ۵۳٫۶۹ منجر شود و تا این لحظه، روند کاهش قیمت همچنان ادامه دارد.

در صورت تثبیت قیمت در پایین نرخ ۵۳٫۶۹ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت نخواهد بود، امکان سقوط بیشتر حتی تا سطح ۴۹٫۶۱ نیز وجود خواهد داشت که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی قدرتمند C تایید کرده است، بطوریکه قیمت نفت خام سبک آمریکا هر روز به قعر جدیدی سقوط می کند و با شیب قابل توجهی در حال تضعیف به سوی سطح ۵۳٫۶۹ و حتی ۴۹٫۶۱ دلار/بشکه است که در نمودار پایین این اهداف را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به ادامه حرکت کاهشی قیمت، انتظار می رود قیمت در نرخهای بالا یعنی اطراف سطح مقاومت ۶۳٫۵۲ دلار/بشکه با موانعی جدی مواجه شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

قیمت نفت برنت با سقوط خود به زیر منطقه ۶۰ دلار فاصله خود را با عدد ۳۶٫۲۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۰۸) بسیار کم کرده است. پیش بینی ها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۵ فروشندگان بیشتری را بیابد و اقبال سرمایه گذاران برای فروش نفت برنت بیشتر باشد و بر احتمال تضعیف نفت برنت پافشاری می کنند.

چند ماه گذشته که در همین ستون صحبت از سقوط نفت برنت می کردیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست.

جدای از رفتار دیروز و اصلاح اندک قیمت نفت برنت دریای شمال به نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۵۲ نباید فراموش کرد که نفت برنت همچنان تحت فشارهای نزولی قرار دارد و نیروهایی که آن را به پایین سوق می دهند همچنان قوی تر می باشند. بنابراین هنوز نمی توان به نفت برنت امید بست و این کالا روزهای خوبی پیش رو ندارد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت برنت در یک موج کاملا کاهشی قرار دارد و به نظر می رسد که تا سطح ۵۹٫۲۵ دلار/بشکه و نرخهای پایین تر به این رفتار کاهشی خود ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت